در جلسه شورای زکات شهرستان آستارا مطرح شد؛

پیش‌بینی دریافت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات در آستارا

تسلی نیا گفت: در سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد شورای زکات آستارا بود و برای سال ۱۴۰۰ این مبلغ میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که توسط مساجد، کمیته امداد و مراکز نیکوکاری دریافت می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای زکات شهرستان مرزی بندر آستارا در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به لزوم هماهنگی میان دستگاه‌های متولی در امر دریافت زکات گفت: حضور نهادهای زیر مجموعه بهزیستی و کمیته امداد پرداخت افراد در حوزه افزایش می‌دهد.

عباس صابر ضمن تشکر از همکاری‌های اعضای شورای زکات شهرستان در ماه مبارک رمضان و سایر ایام سال، افزود: در این جلسه مقرر گردید تمامی صندوق‌های جمع آوری زکات به صورت یکدست و با آرم شورای زکات باشد.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه جمع آوری زکات با مجوز و حکم دبیرخانه خواهد بود، خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج و نیروی انتظامی وظیفه حفاظت و امنیت را برعهده خواهند داشت.

نماینده عالی دولت در آستارا اضافه کرد: به علت شیوع بیماری کرونا، روحانیون با استفاده از فضای مجازی نسبت به تبیین موضوع و هیأت امنای مساجد در شب عیدسعید فطر به اطلاع‌رسانی موضوع از طریق بلندگوی مساجد، اقدام کنند.

زکات مال و زکات جان یعنی فطریه در قالب شورای زکات شهرستان انجام می‌گیرد

امام جمعه آستارا در این جلسه با اشاره به لزوم توجه به هماهنگی‌ها در آستانه عید فطر گفت: زکات مال و زکات جان یعنی فطریه در قالب شورای زکات شهرستان انجام می‌گیرد و صدور مجوز نیز برای دریافت آن از طریق همین شورا صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا اولویت دریافت زکات را با کمیته امداد و بهزیستی شهرستان دانست و بیان کرد: نهادهای جز این از دیگر نقاط استان برای دریافت زکات در آستارا اجازه فعالیت ندارند و در سال جاری نیز همین رویه در جریان بوده و این دو نهاد متولی و زیرمجموعه‌های خود به طور قانونی در این امر فعالیت می‌کنند.

حافظ نیا مقدار زکات فطریه را از قوت غالب گندم ۲۰ هزار تومان، از برنج خارجی ۷۵ هزار تومان و از برنج ایرانی ۱۰۰ هزار تومان دانست و گفت: در شهرستان آستارا نیز طبق نظر مراجع تقلید همین مقدار اعلام شده است و پرداخت این تکلیف شرعی نیز همواره بر مومنان توصیه می‌شود.

امام جمعه آستارا در خصوص برگزاری نماز عید سعید فطر در این شهرستان گفت: سال گذشته نماز عید فطر در همه مساجد و به صورت غیر متمرکز برگزار شد و امسال در شهرستان وضعیت نارنجی آستارا طبق هماهنگی با ستاد مقابله با کرونای شهرستان در فضای باز نماز عید فطر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: محوطه بقعه امامزادگان قاسم و ابراهیم، محوطه مسجد امام حسین (ع) شهرک عباس آباد و مسجد جامع لوندویل در بخش مرکزی و لوندویل و در شهر آستارا مکان همیشگی در خیابان امام خمینی (ره) مقابل مسجد آبروان با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

پیش‌بینی دریافت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات در آستارا

رئیس کمیته امداد امام خمینی آستارا در این جلسه با اشاره به تشکیل ستاد جهت صدور مجوز دریافت زکات فطریه گفت: جانمایی صندوق‌ها انجام شده و از فعالیت افراد غیر مجاز باید جلوگیری شود.

تسلی نیا گفت: در سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد شورای زکات آستارا بود و برای سال ۱۴۰۰ این مبلغ میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که توسط مساجد، کمیته امداد و مراکز نیکوکاری دریافت می‌شود.

وی بیان کرد: مبالغ زکات بازشماری شده و در نهایت به حساب زکات شهرستان واریز شده و همان روز مدیریت خواهد شد.

Share