سرپرست اداره پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان:

شرایط رگبار رعد و برق تا پنجشنبه در گیلان مهیاست | کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه‌ای هوای استان

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به هشدار زرد هواشناسی گفت: از امروز ( دوشنبه) تا پنجشنبه شرایط بارندگی ( رگبار ) و رعد و برق در استان مهیاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایرنا، شبنم هادی‌نژاد اظهار داشت: رگبار باران، وزش باد و رعد و برق (موقتی شدید) کاهش دما (به طور متوسط پنج تا ۱۰ درجه سانتی گراد) در نقاط مختلف استان و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وجود دارد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان تصریح کرد: بیشترین میزان بارندگی  و شدت بارش‌ها را تا اواخر هفته برای  امروز (دوشنبه) خواهیم داشت و  در حال حاضر  به غیر از رودبار، دیلمان و لوشان که هنوز بارندگی برای آنها ثبت نشده برای سایر نقاط استان شاهد بارندگی خواهیم بود و احتمال بارندگی در  این شهرها نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه ممکن است امروز افزایش آب رودخانه@ها را داشته باشیم اما هشدار وقوع سیلاب را نداریم، افزود: با این وجود، باید مردم در نقاط کوهستانی و  حاشیه رودخانه‌ها احتیاط لازم را داشته باشند.

هادی نژاد تصریح کرد: شرایط رگبار باران و احتمال رعد و برق تا اواخر هفته بویژه بعد ظهر و عصر و شب مهیاست؛ از این رو توصیه می شود به احتمال رعد و برق، شهروندان در چنین شرایطی در فضای باز قرار نگیرند و به محض مشاهده چنین پدیده جوی بلافاصله در جایی امن و ترجیحا فضای بسته قرار بگیرند.

وی بیشینه و کمینه دما طی ۲۴ ساعت گذشته در استان را مربوط به ۳۱.۵ درجه و ماسوله ۱۰.۶ درجه عنوان  و تصریح کرد: دمای  منجیل امروز به حدود ۲۴ درجه می رسد که حدود هفت درجه افت دما خواهد داشت.

معاون و سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اظهار داشت: دمای رشت نیز طی  شبانه روز گذشته  بین ۲۶.۳ و ۱۶ درجه  در نوسان بوده است.

Share