مدیرعامل آبفای گیلان در جلسه بررسی وضعیت آب شرب شهرستان رودسر؛

از محل تنش آبی ۱۰ میلیارد تومان به تصفیه خانه طول لات تخصیص داده شد

حجت الاسلام و المسلمین محمد صفری نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در سال گذشته با تدابیر اتخاذ شده، تنش آبی در شهرستان رودسر به حداقل رسید؛ خواستار رفع مشکل آب شرب روستاهای فشکل پشته، قاسم آباد علیاء و سفلی، جواهردشت و بازنشین علیاء و سفلی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در جلسه فرمانداری رودسر گفت: منبع تامین آب شرب ۵۸۰ روستای گیلان، چشمه های موجود در استان است که به دلیل کاهش بارش برف، پیش بینی می شود در تابستان امسال شاهد کم آبی در این روستاها باشیم.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با تاکید بر رعایت صرفه جویی در مصرف آب افزود: برای گذر از شرایط ویژه تابستان و جلوگیری از تنش آبی، هم استانی های عزیز، مصرف آب شرب را مدیریت و از استفاده های غیرضروری پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه بخش عمده آب شرب رودسر از تصفیه خانه طول لات در حال تامین است، گفت: غیر از اعتبارات شرکت آب منطقه ای برای این تصفیه خانه، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز از محل تنش آبی برای تکمیل این پروژه تخصیص یافته است.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه مراحل ساخت و تجهیز تصفیه خانه طول لات در ۲ فاز تعریف شده است، گفت: عملیات تکمیلی فاز اول این تصفیه خانه تا تابستان سال جاری به اتمام می رسد.

حسینی افزود: هم اینک ظرفیت این تصفیه خانه ۴۵۰ لیتر بر ثانیه است که در فاز توسعه به ۸۰۵ لیتر بر ثانیه افزایش می یابد.

وی با اشاره به بازسازی خط انتقال “سفیدآب” بطول ۸۸۰ متر ، گفت: با اجرای این عملیات پایداری خوبی در تامین آب شرب مشترکین ایجاد شده است.

رئیس هیأت مدیره آبفای گیلان با تاکید بر جلوگیری از برداشت های غیرمجاز از سفیدآب بعنوان تامین کننده اصلی آب شرب شهرهای املش و رودسر، تصریح کرد: این موضوع باید در شورای تامین شهرستان رودسر مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین از اجرای ۴ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری جهت آبرسانی به روستای فشکل پشته خبر داد و گفت: عملیات احداث ایستگاه پمپاژ، حوضچه آرامش و امتیاز برق برای این پروژه باقی مانده که از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان و تنش آبی به دنبال جذب اعتبارات مورد نیاز و اجرای کامل این پروژه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه جهت تقویت فشار آب شرب روستای قاسم آباد علیاء و سفلی یک حلقه چاه حفر شده، تصریح کرد: با تجهیز و راه اندازی این چاه ۳۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب این روستا افزوده شد.

حسینی با اشاره به حفر چاه دوم این روستا با آبدهی ۳۵ لیتر بر ثانیه، گفت: با تجهیز و راه اندازی این چاه و اجرای ۵۰۰ متر لوله گذاری خط انتقال تا پایان سال جاری، مشکل آب شرب روستای قاسم آباد علیاء و سفلی به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی با بیان اهمیت احداث مخزن در روستای جواهردشت، افزود: بازسازی مخزن فعلی نیز در دستور کار است که باید از اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان تامین اعتبار شود.

مدیرعامل آبفای گیلان در خصوص مشکل آب شرب روستاهای اشکورات نیز گفت: لوله مورد نیاز برای اجرای پروژه آبرسانی این روستاها خریداری شده و باید مراحل واگذاری چشمه انجام پذیرد.

رئیس هیأت مدیره آبفای گیلان همچنین خواستار تصویب اعتبارات مربوط به نگهداری و بهره برداری از شبکه های آبرسانی روستایی و آبرسانی سیار در کمیته برنامه ریزی شهرستان شد.

وی ضمن تشریح پروژه های فاضلاب شهرستان رودسر اظهار داشت: با توجه به اعتبارات تخصیصی، ساخت پکیج و احداث تصفیه خانه لوکال برای جمع آوری بهداشتی فاضلاب شهرک انصاری رودسر در دست اجراست.

مدیرعامل آبفای گیلان در ادامه گفت: جهت الحاق پروژه فاضلاب شهر املش با پروژه فاضلاب شهر رودسر، پیگیری از سوی نماینده مردم شهرستان املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی موثر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صفری نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در سال گذشته با تدابیر اتخاذ شده، تنش آبی در شهرستان رودسر به حداقل رسید؛ خواستار رفع مشکل آب شرب روستاهای فشکل پشته، قاسم آباد علیاء و سفلی، جواهردشت و بازنشین علیاء و سفلی شد.

همچنین محمد مهدی مظفری فرماندار شهرستان رودسر در این جلسه با تاکید بر رفع مشکل آب آشامیدنی روستای تمیجان، گفت: به منظور تامین اعتبار مخزن جواهردشت و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز از سفیدآب اقدامات لازم از سوی فرمانداری انجام خواهد شد.

Share