مسعود عباس نژاد تاکید کرد؛

اداره مطلوب شهر رشت بدون مدیریت یکپارچه شهری امکان پذیر نیست

مسعود عباس نژاد با تاکید بر مدیریت واحد شهری گفت: دولت برای نجات و رهایی از مشکلات مدیریت شهری چاره ای جز این ندارد که دستگاه‌های خدمات‌رسان را واحد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود عباس نژاد با بیان اینکه تعدد مدیریت و ناهماهنگی سازمان‌ها و نهادهای دولتی به عنوان متولی امور شهری از مسائل اساسی در حوزه مدیریت شهری است که طی سالهای اخیر همواره به عنوان یک معضل حل نشده باقی مانده است، یادآور شد: در شرایط امروز اداره مطلوب شهرها دیگر بدون مدیریت یکپارچه شهری امکان پذیر نیست!

وی با تاکید بر اینکه با مدیریت یکپارچه شهری میتوان نقشی فعال در روند توسعه و هماهنگ سازی منابع برای دستیابی به اهداف جامع توسعه شـهری داشت، افزود: سیاست‌های متفاوت و گاه متضاد دستگاه‌های خدمات رسان فضایی را فراهم آورده که به دلیل ناهماهنگی ها با اخلال در چرخه اداره شهر شاهد عدم اثربخشی سیاست‌ها هستیم.

عباس نژاد با بیان اینکه شهربه عنوان یک مجموعه زنده مدام در حال تغییر و تحولات مستمر است، گفت:با توسعه شهرها مشکلات و مسائل آنها نیز افزایش می باید و در این بین ایجاد هماهنگی بین دستگاهی برای ارائه خدمت بیشتر نیز ضروری به نظر می رسد.

این کارشناس حوزه شهری در بخشی دیگر از اظهارات خود بر لزوم توجه به تمرکز زدایی تاکید کرد و گفت: باید بیش از شرایط فعلی مردم را در اداره کشور دخیل کنیم و برای آنها در اداره شهرها نقش قائل شویم.

وی افزود: دولت برای نجات و رهایی از مشکلات مدیریت شهری چاره ای جز این ندارد که دستگاه‌های خدمات‌رسان را واحد کند و باید تحت نظر یک پنجره واحد و در قالب طرح مدیریت شهری باشد.

عباس نژاد با اشاره به بروکراسی اداری موجود برای اجرای یک پروژه اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته با این نظام واحد مدیریت شهری تجربه موفقیت آمیزی داشته اند درحالیکه در ایران به دلیل عدم ایجاد این ساختار اجرای یک پروژه نیازمند اخذ مجوز ده ها نهاد و سازمان است.

Share