مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان:

کلیه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان بر اساس استاندارد‌ است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان اظهار داشت: کلیه تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان بر اساس استاندارد‌های سازمان حفاظت محیط زیست طراحی و ساخته می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فریبرز سعیدی‌کیا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان، میزبان آرش فرزام‌صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی، یونس رنجکش مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری و سید الهیار مصباحی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در شهرک صنعتی سفیدرود رشت بود.

در این دیدار که از روند احداث تصفیه‌خانه سفیدرود رشت بازدید به عمل آمد، فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در این خصوص حمایت از صنایع کوچک، گفت: تغییر سریع و گسترده فناوری تولید در دهه‌های اخیر، لزوم همسویی با نیاز بازارهای مصرف و فاصله‌گرفتن از تولید انبوه در صنایع بزرگ و گرایش به سمت تولیدِ انعطاف‌پذیر، از لازمه‌های بنیادین برای راه اندازی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط است.

وی خاطرنشان کرد: صنایع کوچک و متوسط در راستای تعامل با صنایع بزرگ و مادر و در قالب یک زنجیره تولید مکمل نیازهای صنعتی کشور هستند و از آنجا که بهره‌وری در صنایع کوچک بیشتر از صنایع متوسط و در صنایع متوسط نیز بیشتر از صنایع بزرگ است، بنابراین حمایت و توسعه آن‌ها باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان مشکلات زیست محیطی، را از مهمترین چالش‌های کشور در سالهای اخیر عنوان و تصریح کرد: آلودگی‌های صنعتی در سالهای گذشته به خوبی ضرورت توجه ویژه و ریشه‌ای به حفظ محیط زیست و ارتقای سطح کیفی فرآیندهای زیست محیطی را نشان می‌دهد که ایجاد تصفیه خانه‌های فاضلاب صنعتی در حفظ و نگهداری محیط زیست بسیار مهم و حائز اهمیت است.

سعیدی‌کیا ضمن تشکر از حضور، زحمات و پیگیریهای معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به ویزه شخص استاندار گیلان از حوزه صنعت استان گفت: کلیه تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان بر اساس استاندارد‌های سازمان حفاظت محیط زیست طراحی و ساخته می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در ادامه افزود: کلیه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موظف هستند تا بر طبق مفاد قراردادهای فیمابین و ضوابط و مقررات زیست محیطی حاکم بر شهرک‌ها و نواحی صنعتی فاضلاب صنعتی خود را ابتدا پیش تصفیه کرده و سپس به تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی هدایت نمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی که حائز سه شرط احداث تصفیه خانه فاضلاب نبوده و به طور قطع این شرکت پس از نیل به این سه شرط که عبارتند از واگذاری پنجاه درصد واحدها، به بهره برداری رسیدن سی درصد آن‌ها و وجود حداقل ۱۰۰ متر مکعب فاضلاب در روز باشند، نسبت به احداث تصفیه خانه فاضلاب در سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام خواهد کرد.

Share