دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)؛

شب‌های قدر، شب‌های قدردانی و برقراری ارتباط درست و دقیق با خداوند است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه باید در شب‌های قدر، قلب‌های ما به هم نزدیکتر شود، تصریح کرد: شبهای قدر به دلیل نزول قران دارای جایگاه ارزشمندی است که باید به آن توجه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» شب گذشته (۱۱ اردیبهشت) در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد با ارزشمند دانستن حضور در مراسم شب‌های قدر با وجود شرایط کنونی ویروس منحوس کرونا، اظهار کرد: شب‌های قدر، شب‌های قدردانی و برقراری ارتباط درست و دقیق با خداوند است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه باید در شب‌های قدر، قلب‌های ما به هم نزدیکتر شود، تصریح کرد: شبهای قدر به دلیل نزول قران دارای جایگاه ارزشمندی است که باید به آن توجه کرد.
وی با بیان اینکه انسان در شب‌های قدر می‌تواند بهترین مقدرات را برای خود رقم بزند، افزود: باید در این فرصت‌ها همانطور که در دعاهای ماه رمضان به ما آموزش داده‌اند، برای همه بیماران و گرفتاران عالم دعا کنیم، چون بیماری نیز مثل فقر و گرسنگی، مسلمان و غیر مسلمان نمی‌شناسند.
آیت‌الله رمضانی با آرزوی علو درجات برای شهدای سلامت، تاکید کرد: هر کس باید در حد و اندازه معرفت و شناختش، ماه رمضان را درک کند و بداند این ماه، نعمت بزرگی است که شامل حال ما شده است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: اگر همه بدانند در ماه رمضان چه خبر است، از خداوند می‌خواهند همیشه ماه رمضان باشد و خوشا به حال کسانی که استقبال خوبی از این ماه کردند و بدرقه خوبی نیز انجام می‌دهند.
وی به روزه عام و خاص اشاره و تصریح کرد: روزه انسان‌های معمولی، عام است یعنی تنها گرسنگی و تشنگی دارد ولی روزه برخی افراد، روزه فکر و اندیشه همراه با مراقبت از چشم و زبان است که به غیر خدا توجه دیگری ندارند.
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه همه حالات انسان روزه‌دار حتی خوابش نیز عبادت است، افزود: خداوند در ماه رمضان برای هر انسان، سهمیه‌ای قرار داده است و درهای رحمتش را از اول تا آخرین شب ماه رمضان، باز نگه می‌دارد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تاکید کرد: یکی از آثار ماه رمضان، این است که می‌تواند بیشترین زمینه قرب و نزدیکی انسان به سوی خدا را فراهم کرده و اراده انسان را قوی‌تر کند.
وی با اشاره به اینکه انسان یک امانت‌دار بزرگ است و خداوند این لیاقت و شایستگی را در انسان‌ها دیده است، تصریح کرد: خدای متعال به لحاظ وجودی امانت‌های زیادی به انسان سپرده که انسان باید آن‌ها را شناخته و استفاده کند.
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآنی، تکلیف و عقل، دو امانت بزرگ از سوی پروردگار هستند، افزود: این نظام تکوین است که انسان، بدون هیچ تلاش و شایستگی، فطرت و عقل را با امر خداوند به عنوان نعمت به دست بیاورد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه بعضی‌ها نتوانستند امانت‌هایی که خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده را به درستی استفاده کند، افزود: عقل، گرانبهاترین نعمت در اختیار انسان است و آن‌هایی که عقل دارند، دین و حیا هم دارند.
وی با تاکید بر اینکه بشر بلاهای زیادی بر سر عقل، فطرت و عاطفه آورد، تصریح کرد: گاهی انسان‌ها، عاطفه و فطرت را از بین می‎برند که نتیجه آن از بین رفتن احساس و رحم در وجود انسان است.
آیت‌الله رمضانی در ادامه به سالروز شهادت شهید مطهری و تمجید رهبر معظم انقلاب از این علامه اشاره و تصریح کرد: به گفته شهید مطهری، انسان به لحاظ فطری به زیبایی‌ها گرایش دارد و عشق به همه زیبایی‌ها و نفرت از همه زشتی‌ها، معنای فطرت است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه فطرت انسان یک امانت است و نباید غبارآلود شود، خاطرنشان کرد: وقتی کسی نتواند از عاطفه، عقل و فطرت بهره بگیرد و آن‌ها را حفظ کند، قسی القلب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بشر بلاهای زیادی بر امانت‌های تکوینی و وجودی آورده است، اظهار کرد: امانت‌های دیگری مانند انبیاء، دین، احکام الهی و نام مقدس حق است که باید مورد توجه قرار گیرد.
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه متاسفانه خیلی نسبت به اهل بیت (ع) و قرآن کریم بی‌وفایی کرده و فاصله گرفته‌ایم، افزود: مسئولیت یک امانت است و به تعبیر امیرالمومنین (ع) اساس اسلام، امانت و امانت‌داری است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) یادآور شد: امانت‌دار، با فضیلت‌ترین فردی است که به مقام ایمان می‌رسد و هر چه امانت‌داری انسان بیشتر باشد، ایمان انسان نیز بیشتر است.
وی با ضروری خواندن مطالعه نامه امیرالمومنین (ع) به جناب مالک، تاکید کرد: افراد خائن، ایمان غبارآلودی دارند چون در امانت خیانت کرده‌اند.
آیت‌الله رمضانی به نامه ۲۶ نهج البلاغه اشاره و تصریح کرد: کسانی که مسئولیت را سبک شمرده و نسبت به آن خیانت می‌کنند، نفس و دین خود را حفظ نکرده و در دنیا و آخرت، خار و رسوا می‌شوند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه، بزرگترین خیانت را خیانت به امت و ملت دانست و گفت: این نوع خیانت به هیچ وجه قابل بخشش نیست.
وی اظهار کرد: مردم در نظام اسلامی مسئولیت را به عنوان امانت به رئیس جمهور، وزیر، نماینده، عضو شورای شهر و… سپرده و به آن‌ها مشروعیت بخشیده‌اند ومسئولان باید در خدمت‌رسانی، بیشتر تلاش کنند.
آیت‌الله رمضانی اضافه کرد: امیرالمومنین (ع) در بخش دیگری در مورد مسئولیت می‌فرمایند: «نباید از مسئولیت برای ثروت و قدرت اندوزی استفاده کرد، بلکه مسئولیت به عنوان امانت بر گردن مسئول است و باید حفظ شود».
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه در شب‌های قدر از امیرالمومنین (ع) حرف می‌زنیم ولی متاسفانه از لحاظ رفتاری بسیار با قرآن و حضرت امیر (ع) فاصله داریم، گفت: متاسفانه خیلی از ما، در ادعا کم نمی‌آوریم ولی در رفتار فاصله داریم.
وی در ادامه، یکی از نعمت‌های بزرگی که به ما سپرده شده را نعمت انقلاب و شهدا برشمرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک معجزه با آرمان‌های بلند بود.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی درصدد است تا فقر را از جامعه ریشه کن کرده و شکاف طبقاتی را از بین ببرد، تصریح کرد: آرمان‎های این انقلاب بسیار بلند و عظیم بوده و به ما سپرده شده است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حفظ امانت انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: این انقلاب می‎خواهد مقدمه ظهور و تمدن اسلامی در جهان بشریت بوده و رهبری دنیای بشری را عهده‌دار شود.
وی با بیان اینکه فاصله مردم از اباهه‌گری و ولنگاری در عصر حاضر قابل تامل است، افزود: امروزه دنیای لیبرالیسم به بن بست رسیده است چون نتوانسته معنویت که به عنوان نیاز مردم است را تامین کند.
آیت‌الله رمضانی ادامه داد: نظام اسلامی می‌تواند این نیازها را برطرف کند و جهان را متوجه این اندیشه و فکر نماید.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه نظام اسلامی به دنبال مقابله با خودکامگی، ذلت، خاری و خیانت‌ها به جامعه بشری است، اظهار کرد: کوچکترین خیانت به این انقلاب، بزرگترین خیانت خواهد بود.
وی به نقشه‌های دشمنان نظام اسلامی پس از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران اسلامی، روز به روز برای ضربه زدن به نظام و انقلاب قوی‌تر می‎شوند و باید بسیار مراقب بود.
آیت‌الله رمضانی اذعان کرد: خون‌های پاک شهدایی مانند سردار سیلمانی، فصل جدیدی در مقابله با استکبار و خودکامگی را ایجاد کرده است که مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

Share