معاون وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان تأکید کرد:

کیفیت پایین سیلندرهای اکسیژن | ضرورت افزایش مراکز درمان سرپایی

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ارائه مراقبت‌های منظم و چرخشی در بین بخش ها، ضرورت رعایت کامل پروتکل‌ها از سوی کادر درمان و همچنین همراهان بیمار را نیز مورد تاکید قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با حضور در شهرستان لاهیجان، ابتدا ضمن بازدید از بیمارستان دکتر پیروز، روند ارایه خدمات درمان در این مرکز را مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید، جان بابایی با حضور در بخش کووید۱۹ بیمارستان پیروز لاهیجان با کادر درمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر بهداشت و درمان، در ادامه بر بالین بیماران کرونایی نیز حاضر شد و در جریان بهبود بیماران قرار گرفت.

وی با تاکید بر ارائه مراقبت‌های منظم و چرخشی در بین بخش ها، ضرورت رعایت کامل پروتکل‌ها از سوی کادر درمان و همچنین همراهان بیمار را نیز مورد تاکید قرار داد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به خستگی کادر درمان در ایام بحران کرونا، ضرورت افزایش مراکز درمان سرپایی و کم کردن بار بیماری در بخش‌های اورژانس و ICU را حایز اهمیت دانست.

جان بابایی همچنین با اشاره به کیفیت پایین سیلندرهای اکسیژن، ضمن تاکید بر نظارت مستمر و کیفیت‌سنجی اکسیژن‌ها، خواستار افزایش توان واحد‌های تولیدی اکسیژن و محدود کردن اکسیژن واحدهای صنعتی از سوی استانداری گیلان شد.

معاون وزیر بهداشت همچنین با حضور در بخش ICU بیمارستان پیروز، ضمن بررسی روند ارایه خدمات درمانی به بیماران بستری در این بخش، با اشاره به شرایط حاد موجود، تاکید کرد: پزشکان مقیم بخش ICU، بایستی به صورت شبانه روزی حداقل تا یک ماه در بخش مراقبت‌های ویژه حاضر باشند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از مرکز ۱۶ساعته بیماران سرپایی کرونا در شهرستان لاهیجان نیز بازدید کرد.

Share