سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد؛

کرونا جان ۸۰ نفر دیگر را در کشور گرفت | ۱۲ شهرستان قرمز و ۳۹ شهرستان نارنجی هستند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۴۲۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱ هزار و ۸۷۷ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۳۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۷۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۴۲۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۶۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۸۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۱۲ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۲۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ شهرستان قرمز و ۳۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

لاری بیان کرد: اقدام به دید و بازدیدهای حضوری در نوروز امسال به خصوص با حضور افراد مسن و سالمند می‌تواند با مخاطرات و تبعات جدی به همراه باشد. بنابراین با توجه به خطر میهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی در انتقال کووید ۱۹، از شما هموطنان خواهشمندیم دیدارهای نوروزی امسال را به صورت مجازی برگزار کنید.

Share