معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

کرونایی بستری در گیلان ۱۰۰۰ تایی شدند | کرونا در گیلان سیر صعودی دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه کرونا همچنان در این استان فعال و روند صعودی دارد، گفت: تعداد کرونایی های بستری در گیلان به بیش از هزار رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آبتین حیدرزاده به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: کرونا در استان گیلان همچنان سیر صعودی آرام را طی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه البته شاهد کَُند شدن این روند در استان گیلان هستیم اما همچنان آمارها نشان دهنده شدت فعالیت کرونا است، افزود: مجموع بسترهای کرونایی استان گیلان از مرز هزار نفر گذشت و امروز شاهد بستری هزار و ۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه طی شبانه روز گذشته حدود ۲۲۰ بیمار کرونایی جدید نیازمند به بستری در مراکز درمانی استان شناسایی شدند، گفت: تعداد بیماران سرپایی کرونایی نیز در استان گیلان همچنان بالا است.

وی با بیان اینکه وضعیت گیلان همچنان قرمز است، اضافه کرد: گسترش بیش از حد بیماری کرونا همانند شعله آتش عمل کرده و زمانی که افراد مستعد در تماس با هم قرار بگیرند زمینه گسترش بیشتر بیماری را فراهم می‌کند.

حیدرزاده با تأکید بر ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی و عدم تردد غیر ضرور سطح شهرها و استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها، افزود: حضور افراد با و یا بدون ماسک در یک فضای سر بسته به مدت بیش از ۱۵ دقیقه قطعاً شرایط را برای انتقال و ابتلاء به کرونا افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه اکثر بسترهای کرونایی در استان گیلان حاصل برگزاری و حضور در دورهمی ها خانوادگی و دوستانه است، گفت: متأسفانه حال ۱۲۵ بیمار وخیم و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

Share