سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تشریح کرد؛

کدام مشاغل از شنبه اجازه فعالیت دارند | ۸۰ درصد کشور قرمز و نارنجی

سخنگوی ستادملی مقابله با کرونا، در مورد نحوه فعالیت صنوف در شهرهای قرمز کرونایی از روز شنبه بیست و یکم فروردین ۱۴۰۰، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خبر ۲۱ شب گذشته اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد شهرهای کشور در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند به همین دلیل باید آزمون وکلا به تاریخ آینده موکول شود.

وی گفت: این آزمون باید به چند ماه آینده موکول شود برای برگزاری آزمون هم نیاز است سازمان سنجش در ابتدا حتماً نظر ستاد ملی مقابله با کرونا را جویا شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در شهرهای قرمز فقط گروه یک مشاغل اجازه فعالیت دارند و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ اجازه فعالیت ندارند.

رئیسی در تشریح مشاغل گروه ۱ گفت: مشاغل گروه ۱ مانند سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعمیرگاه‌ها و سایر مشاغل ضروری هستند.

وی افزود: در شهرهای با وضعیت نارنجی هم گروه ۱ و۲ مشاغل اجازه فعالیت دارند و گروه ۳و ۴ نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

رئیسی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵۷ شهر قرمز داریم که خروج پلاک‌های بومی و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهرها غیرمجاز است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: همه فعالیت‌های آموزشی باید تعطیل باشد و به صورت مجازی برگزار شود. همچنین رستوران‌ها اجازه پذیرش مهمان ندارند و باید به صورت بیرون بر فعالیت داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرار است به مدت ۱۰ روز از شنبه تعطیلی‌های سراسری اعمال شود و بعد از آن ارزیابی کنیم اگر لازم بود این تعطیلی‌ها ادامه پیدا کند وگرنه متوقف شود.

Share