مسعود عباس نژاد مطرح کرد؛

پسماند؛ دغدغه همیشگی مردم رشت

عباس نژاد خواستار توجه بیشتر مسئولان ارشد گیلان و همچنین مقامات کشوری به معضل پسماند در گیلان شد و گفت: انتظار ما این است که حداقل همانند استان همسایه ما یعنی مازندران به گیلان هم توجه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود عباس نژاد با بیان اینکه سالهاست مشکل پسماند و زباله گریبانگیر شهر رشت است، اظهار کرد: طی این سال‌ها اقدامات صورت گرفته در این زمینه لازم و کافی نبوده است.

‎این فعال حوزه عمرانی با بیان اینکه سالهاست سخن از احداث نیروگاه زباله سوز در رشت شده اما مردم همچنان منتظر احداث آن هستند، افزود: اینکه چرا دولت این همه سال در زمینه پرداخت سهم ۲۵ درصدی خود تعلل کرده قابل پذیرش نیست.

‎وی با اشاره به تاخیر ۸ساله در احداث نیروگاه زباله سوز ۶۰۰ تنی گفت: این اتفاق درحالی است که در آن زمان این نروگاه پاسخگوی نیازهای شهر رشت بود اما روزانه هزار و ۲۰۰ تن زباله در سراوان دفن می‌شود که از این مقدار زباله، ۶۰۰ تن آن متعلق به شهر رشت است و طبیعی است که یک نیروگاه زباله سوز ۶۰۰ تنی دردی دوا نخواهد کرد.

‎عباس نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود به کمکاری شوراهای چهارم و پنجم در این زمینه اشاره داشت و گفت: متاسفانه اعضای شورا نیز به جای اینکه در کنار شهرداری دغدغه مردم سراوان را بری رفع مشکل پسماند فریاد بزنند طی همه این سال‌ها دغدغه آن‌ها صرفا تعویض پی در پی شهرداران بوده است.

‎وی خواستار توجه بیشتر مسئولان ارشد گیلان و همچنین مقامات کشوری به معضل پسماند در گیلان شد و گفت: انتظار ما این است که حداقل همانند استان همسایه ما یعنی مازندران به گیلان هم توجه شود که نیروگاه زباله سوز شهرستان نوشهر این استان در سال ۹۹ افتتاح شده و کارخانه‌های زباله سوز تنکابن، ساری و بابل هم در حال احداث هستند.

‎عباس نژاد همچنین بر لزوم بازسازی و بهبود ساختار عملکرد سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت تاکیدکرد و گفت: انشاالله منتخبین مردم در شورای ششم به این مهم می‌پردازند و اقدامات عاجل در خصوص مسئله مهم پسماند عملی می‌شود.

Share