رییس پلیس راه مازندران خبر داد:

ورود خودروهای غیربومی به مازندران ممنوع شد | با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود

سرهنگ علیرضا قدمی، رییس پلیس راه مازندران با اشاره به تغییر سطح رنگ‌بندی کرونا، از تشدید محدودیت‌ها در مبادی ورودی و خروجی استان خبر داد و گفت که بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، ورود تمام خودروها با پلاک‌های غیربومی به این خطه شمالی کشور ممنوع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رییس پلیس راه مازندران با اشاره به تغییر سطح رنگ‌بندی کرونا، از تشدید محدودیت‌ها در مبادی ورودی و خروجی استان خبر داد و گفت که بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، ورود تمام خودروها با پلاک‌های غیربومی به این خطه شمالی کشور ممنوع شد.

سرهنگ علیرضا قدمی اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی، تیم‌های نظارتی پلیس راه و نیروی انتظامی در مبادی ورودی استان از جمله محور رامسر (چابکسر)، چالوس (تونل کندوان دهانه شمالی)، هراز (پلور)، سوادکوه (پل سفید) و کیاسر (سه راه تلمادره) مستقر هستند و از ورود پلاک‌های غیر بومی به مازندران جلوگیری می‌کنند.

وی توضیح داد که با هدف کنترل ورود و خروج خودروها، گشت‌های کنترل پلیس راهور مازندران در ۵۷ نقطه از ورودی شهرهای استان حضور فعال دارند و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی از اعمال قانون برای مالکان خودرهایی که به مصوبه ستاد مقابله با کرونا بی‌توجهی کنند خبر داد و گفت که خودروهایی که با پلاک شهرهای قرمز وارد استان مازندران شوند، ۱۰ میلیون ریال و خودروهایی که از شهرهای نارنجی به مازندران سفر کنند، پنج میلیون ریال جریمه می‌شوند.

رییس پلیس راه مازندران افزود: محدودیت‌های شبانه کرونایی در تمام شهرهای استان از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد همچنان برقرار است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ قدمی وضعیت تردد خودروها در جاده‌های هراز، چالوس، سوادکوه، کیاسر و محدوده درون شهری مازندران را عادی و روان توصیف کرد و از رانندگان وسایل نقلیه خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، با توجه به خلوتی جاده‌ها با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

براساس تازه‌ترین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت ۱۸ شهرستان مازندران از امروز چهارشنبه قرمز شد در حالی که تا دیروز تنها ۲ شهرستان دارای وضعیت قرمز بودند.

هم اکنون تنها چهار شهرستان کوچک عباس آباد، کلاردشت، سیمرغ و میاندرود دارای وضعیت نارنجی هستند و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

Share