مهدی جمالی نژاد خبر داد:

همسان‌سازی حقوق و مزایای کارمندان قراردادی و پیمانی شهرداری‌ها

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از همسان شدن حقوق و مزایای کارمندان قراردادی و پیمانی شهرداری‌ها بر اساس بخشنامه اخیر سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مهدی جمالی نژاد افزود: در راستای بخشنامه فروردین ماه ۱۴۰۰ سازمان اداری و استخدامی کشور و همچنین دستورالعمل همسان‌سازی حقوق و مزایای کارمندان قراردادی؛ حقوق و مزایای کارمندان قراردادی شهرداری‌ها نیز بر اساس مقررات موردعمل در خصوص کارمندان پیمانی شهرداری‌ها صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: برخورداری کارمندان قراردادی از مرخصی استحقاقی، استعلاجی و بدون حقوق و اعمال مدرک تحصیلی و سایر مزایای مترتبه براساس مقررات موردعمل در خصوص کارکنان پیمانی شهرداری هاست.

جمالی نژاد اضافه کرد: همچنین با اجرای بخشنامه اخیر سازمان اداری و استخدامی کشور، محاسبه گروه و رتبه کارمندان قراردادی شهرداری‌ها معادل کارمندان پیمانی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، نمونه قرارداد مشخص به منظور ایجاد وحدت رویه برای تمامی کارمندان قراردادی شهرداری‌ها در ضمیمه بخشنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابلاغ شده است.

رییس سازمان اداری استخدامی بخشنامه همسان‌سازی حقوق و مزایای کارکنان قرارداد کارمعین و پیمانی را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا، معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در اجرای تبصره (۳) ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و به منظور ترمیم حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین (مشخص)، نحوه تعیین حقوق و مزایای آنان را روز ۲۳فرو ردین امسال ابلاغ کرد.

تبصره ۳ ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه مربوط به سامانه ثبت حقوق و مزایاست که دستگاه‌های اجرایی موظفند همه پرداخت‌ها به مقام‌ها، روسا و مدیران را در این سامانه ثبت کنند.

براساس این بخشنامه که به همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران ابلاغ شده است، برخورداری کارمندان قرارداد کارمعین (مشخص) از مرخصی استحقاقی، استعلاجی، بدون حقوق، اعمال مدرک تحصیلی و سایر مزایای مترتبه بر اساس مقررات مورد عمل در خصوص کارمندان پیمانی است.

همچنین با اجرای این بخش‌نامه، معادل طبقه و رتبه اعمالی نباید از آخرین معادل طبقه و رتبه اعمال‌شده در قرارداد منعقده کارمندان قرارداد کارمعین (مشخص) کمتر باشد.

طبق این بخشنامه، ردیف «سایر» از قرارداد منعقده کارمندان مذکور حذف می‌شود.

با اجرای این بخش‌نامه همه ضوابط و دستورالعمل‌های مغایر درخصوص تعیین و پرداخت حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کارمعین (مشخص) معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور (سابق)، ملغی می‌شود.

Share