احمدی نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان زنجان؛

ملت را در صف مرغ به تصویر می‌کشند تا تحقیر کنند| ۲۵۳ هزار میلیارد تومان را بدهید به مردم خرج کنند

محمود احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان زنجان که عصر روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در تهران برگزار شد، طی سخنانی از وضعیت کنونی کشور که به تحمیل مشکلات فراوان بر قشرهای مختلف مردم منجر شده است، انتقاد کرد و گفت: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که گویی همه شیاطین بسیج شده‌اند تا ملّت خداخواه، عدالت‌خواه، آزادی‌خواه و نجیب را که بر روی دریایی از ثروت نشسته است، در هم بشکنند و تحقیر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از دولت بهار، محمود احمدی نژاد بر ضرورت و اهمیت دخالت دادن مردم در مسائل کشور تأکید کرد و افزود: باید شرایطی فراهم گردد که جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران بتوانند به مسائل داخلی و جهانی، وضعیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور و سرنوشت خود فکر کنند و آزادانه و بدون واهمه، در باره همه مسائل اظهارنظر نمایند.

وی به شکست برنامه‌های اقتصادی به اجرا در آمده در هشت سال گذشته اشاره کردند و گفت: ده برنامه اقتصادی داده‌اند که همه آنها شکست خورده است. اگر مردم در جریان این برنامه‌ها بودند، به آنها فکر می‌کردند و نظر می‌دادند، اشکالات طرح‌ها برطرف می‌شد و به نتیجه مطلوب می‌رسید و مسئولان کشور نیز از یک سوراخ ده بار گزیده نمی‌شدند.

احمدی نژاد، حضور مؤثر مردم در صحنه را منجر به جلوگیری از بروز و ظهور فساد دانست و گفت: تنها با به خدمت گرفتن مأمورین، نمی‌توان به مقابله با فساد رفت. ملّت باید در صحنه باشد تا جلوی فساد گرفته شود. مأمور مبارزه با فساد هم ممکن است فاسد شود امّا یک ملّت فاسد نمی‌شود. شرایط کشور باید به گونه‌ای اصلاح شود که مردم بتوانند با صدای بلند، اشتباهات هر مقام و مسئولی را به او گوشزد کنند. اگر این فرصت از مردم گرفته شود، یا مردم نسبت به مسائل کشور بی‌انگیزه شوند، اشتباهات استمرار پیدا می‌کند و فساد گسترش می‌یابد.

وی به سخنی از حضرت علی(ع) در باره آزاد بودن انسان از قید بندگی این و آن اشاره کرد و گفت:  برخی خیال می‌کند وقتی انقلاب آمد، مردم با ایمان شدند، در حالی که مردم چون مؤمن بودند، انقلاب کردند. امروز نیز همه مردم پای کار انقلاب هستند و پایبندی خود را به انقلاب‌، ارزش‌ها و آرمان‌ها به صراحت نشان داده‌اند و به غیر از اسلام، انقلاب و ولایت که آنها را متعلق به خودشان می‌دانند، چیز دیگری نمی‌خواهند.

استاد دانشگاه علم و صنعت از وضعیت کنونی کشور که به تحمیل مشکلات فراوان بر قشرهای مختلف مردم منجر شده است، انتقاد کرد و افزود: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که گویی همه شیاطین بسیج شده‌اند تا ملّت خداخواه، عدالت‌خواه، آزادی‌خواه و نجیب را که بر روی دریایی از ثروت نشسته است، در هم بشکنند و تحقیر کنند. ملّتی که با آرمان‌های بزرگ الهی و انسانی انقلاب کرد تا ریشه‌های فقر و تبعیض و ظلم را بخشکاند و همه جهان را اصلاح کند، امروز در صف مرغ برای دنیا به تصویر کشیده می‌شود تا او را تحقیر کنند.

وی به بیان علل و عوامل مؤثر در پیدایش وضعیت اسفبار کنونی پرداخت و گفت: مردم ایران امروز در برابر شرایط سختی قرار گرفته‌اند. نظامات اداری، نحوه تصمیم‌گیری‌ها، دعوا بر سر پست و مقام و فراموش کردن مردم و تصمیمات و راهبردهای غلط، ریخت و پاش‌ها و حیف و میل‌ها از جمله علّت‌های روبنایی این وضعیت است اما سؤال این است که چرا یک عدّه می‌توانند ریخت و پاش کنند و ملّت نمی‌تواند کاری انجام دهد؟ چرا یک عده می‌توانند چپاول کنند و ملّت نمی‌تواند به آن واکنش نشان بدهد؟ چرا یک عده می‌توانند یک تصمیم غلط را بارها تکرار کنند و به ملّت و کشور ضربه بزنند امّا ملّت نمی‌تواند اعتراض کند؟ دلیل آن را باید در ضعیف شدن ملّت تحت تأثیر سلب آزادی از آنان و خارج کردن موضوع عدالت از دستور کار زندگی مردم دانست.

 احمدی‌نژاد بر اهمّیت نقش آزادی در اصلاح امور جامعه تأکید کرد و افزود: خدا انسان را خلق کرد و به او آزادی و اختیار داد تا بتواند تصمیم بگیرد، فعّالیت و تلاش و حرکت کند، به رشد و تعالی برسد و بزرگ و شکوفا شود. این در حالی است که شیطان اساس کار خود را بر سلب آزادی از انسان‌ها به عنوان هدیه بزرگ خداوند متعال قرار داده است تا آنها را از شأنیت انسانی خویش ساقط کند.

وی از عدالت به عنوان دوّمین عامل اساسی برای حلّ مشکلات کشور یاد کرد و گفت: همه پیامبران الهی آمده‌اند تا مردم را برای برپایی عدالت بسیج کنند. اگر عدالت نباشد، انسانیتی وجود نخواهد داشت. فقر در هر جامعه‌ای به معنای نبود ثروت است امّا در ایران‌، مردم بر روی دریای ثروت زندگی می‌کنند و وجود فقر بیانگر نبود ثروت نیست، بلکه منتج از بی‌عدالتی در توزیع ثروت و انحصار و احتکار منابع ثروت است.

رئیس جمهور سابق با تأکید بر اهمیت توزیع عادلانه ثروت در جامعه گفت: در حال حاضر، دولت از محل قانون هدفمندی یارانه‌ها، سالانه ۳۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد دارد امّا با یارانه معیشتی هم که می‌گویند به ۶۰ میلیون نفر می‌دهند، جمعا ۷۷ هزار میلیارد تومان می‌شود. یعنی ۲۵۳هزار میلیارد تومان از این طرح را جای دیگری خرج می‌کنند و بعد هم می‌گویند طرح خیلی بدی بود! شما که بیش از ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور خرج کرده‌اید و این اوضاع مملکت است، آن ۲۵۳ هزار میلیارد تومان را هم بدهید به مردم خرج کنند. بدون تردید مردم بدتر از مسئولین خرج نمی‌کنند. مال خودشان است و بهتر خرج خواهند کرد.

وی افزود: ما زیر پرچم ولایت، امام زمان(عج) و اسلام انقلاب کردیم که این کشور بهترین کشور دنیا باشد. یک ملّت توانمند، با اندیشه و استعداد، جوانان و مردم خوب و برخوردار از استعدادهای فراوان داریم و من شهادت می‌دهم که ملّت ایران بهترین، باوفاترین، نجیب‌ترین، باصفاترین و پرکارترین ملّت روی زمین است. الان سرپرستان خانوار بعضا تا ۱۶ ساعت کار می‌کنند. زنان در منزل مشغول به کار هستند در حالی که اکثر جاهای دنیا اینگونه نیست اما با این وجود همه مشکلات را گردن ملت می‌اندازند. آیا این ثروت عظیمی که در دست دولت و نهادهاست هیچ تأثیری ندارد و همه چیز تقصیر مردم است؟!

استاد دانشگاه علم و صنعت بر اهمیت ساختن کشور تأکید کرد و افزود: باید اجازه داده شود تا همه فکرها و راه‌حل‌ها مطرح شوند و مردم در امور جامعه دخالت کنند تا کشور درست شود. دیگران این راه را تجربه کرده‌اند و الان از ما جلوتر هستند. به لطف خدا و به همّت ملّت بزرگ و با عظمت ایران، این شرایط سخت را با افتخار پشت سر خواهیم گذاشت. ما بهترین مکتب و پیشوایان و بهترین پشتوانه فرهنگی را داریم و با استفاده صحیح از ظرفیت‌های وسیع کشور ، می‌توانیم راه پیشرفت همه جانبه را به روی ملت ایران هموار کنیم.

Share