در سومین جلسه کمیته فنی مدیریت بیماری کرونا عنوان شد؛

فقط بیماران با ریسک بالا به بیمارستان های گیلان مراجعه کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با افزایش مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ساعته و مراقبت بیماران در خانه، بار مراجعه به بیمارستان‌ها کم می‌شود، گفت: با این راهکار، فقط کسانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که نیاز واقعی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ابتدا با اشاره به گام پنجم بسیج ملی مقابله با همه گیری کووید – ۱۹ مبتنی بر بیماریابی، رهگیری و واکسیناسیون عمومی، بر انجام واکسیناسیون بر اساس اولویت‌های مشخص شده، استفاده حداکثری از پتانسیل هلال احمر و بسیج و… تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ساعته نقش موثری در غربالگری، بیماریابی و جلوگیری از بستری شدن بیماران در مراکز درمانی را دارند، اظهار داشت: ما باید تعداد مراکز خدمات ۱۶ساعته ارایه خدمات به بیماران کرونا را افزایش دهیم و ازسوی دیگر، راهکار جدید مراقبت از بیماران در خانه ارایه شود تا میزان بار مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها کاهش یابد.

حیدر زاده در خاتمه یادآور شد: با این راهکارها بیماران با خطر زیاد (ریسک بالا) زود شناسایی و به طور مرتب پیگیری و بر اساس شیوه‌نامه‌ها درمان می‌شوند.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای کمیته نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارایه کردند.

لازم به ذکر است: سومین جلسه کمیته فنی مدیریت بیماری کرونا، با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مشاور امور فنی و جمعی از مدیران معاونت بهداشتی با رعایت پروتکل‌ها در سالن اجلاس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

Share