مدیرعامل توزیع برق گیلان خبر داد:

طرح تاب‌آوری شبکه در گیلان با قدرت و انسجام بیشتر در سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود

هنرمند گفت: با هدف افزایش تاب آوری و پایداری شبکه‌های فشار متوسط و کاهش مدت زمانی خاموشی‌ها در اثر شرایط نامساعد جوی، طرح تاب آوری شبکه در شرکت توزیع برق گیلان از سال گذشته آغاز و در سالجاری با قدرت و انسجام بیش از پیش اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد اسماعیل هنرمند، مدیرعامل توزیع برق گیلان از آغاز اجرای طرح جهادی افزایش تاب آوری شبکه با برنامه ریزی مدون در سال جاری خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: با هدف افزایش تاب آوری و پایداری شبکه‌های فشار متوسط و کاهش مدت زمانی خاموشی‌ها در اثر شرایط نامساعد جوی، طرح تاب آوری شبکه در شرکت توزیع برق گیلان از سال گذشته آغاز و در سالجاری با قدرت و انسجام بیش از پیش اجرایی خواهد شد.

هنرمند تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ طرح تاب آوری جهادی بمنظور کاهش تعداد خاموشی‌ها هدفگذاری شده است چراکه در طول سال علاوه بر قطعی برق بر اثر عیب و تخریب تاسیسات برق در شرایط جوی، ناپایداری بر اثر برخورد شاخه درخت یا سایر اجسام خارجی در شبکه برقرسانی رخ میدهد و این امر باعث تحمیل خاموشی‌های متعدد با مدت زمان نسبتا طولانی به مشترکین میشود، لذا در سال ۱۴۰۰ علاوه بر پیگیری کاهش مدت زمانی خاموشی‌ها، پایش و حذف اینگونه موارد جهت کاهش تعداد خاموشی‌ها در دستورکار شرکت توزیع برق گیلان قراردارد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰برنامه ریزی دقیق و مدونی صورت پذیرفته تا ۶۰۰ مرحله طرح مذکور با فعالیت ۲۳۰۰ اکیپ، اجرایی شود و ۱۳۰ فیدر و ۸۵۰ کیلومتر شبکه نیز مورد اصلاح قرار گیرد و برای مجموعه اقدامات مذکور ۲۵ میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان اضافه کرد: باوجود اجرای طرح مذکور در سطح استان و باوجود چندین مرحله بارش برف، وقوع تندباد و… شبکه‌های توزیع برق گیلان از پایداری مناسبی در سال گذشته برخوردار بود.

هنرمند گفت: در سال گذشته ابتدا برنامه ریزی برای اجرای ۳۰۰ مرحله از این طرح هدف‌گذاری شده بود که با تلاش همکاران ۴۰۲ مرحله طرح تا پایان سال عملیاتی شد و امیدواریم با اجرای ۶۰۰ مرحله از طرح مذکور در سال ۱۴۰۰، مجموع ۱۰۰۰ مرحله از ابتدای سال گذشته تا پایان سال جاری محقق شود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: در سال گذشته باوجود شرایط کرونایی حاکم بر کشور و برخی مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی طی ۴۰۲ مرحله، ۱۸۵۶ اکیپ اجرایی طی ۱۲۳۲۹ نفرساعت به فعالیت پرداختند و ۱۱۰ فیدر و ۷۰۴.۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط مورد اصلاح و بهسازی قرار گرفت.

وی افزود: در سال گذشته و برای اجرای طرح افزایش تاب آوری جهادی ۱۵۱.۴۳۵ میلیون ریال هزینه شد.

هنرمند در پایان گفت: در راستای تحقق شعار «همگرایی اقدامات، هم افزایی توانمندی ها، همراهی کارکنان» از ابتدای سال ۱۴۰۰ و باجود تعطیلات نوروز ۳ مرحله طرح افزایش تاب آوری اجرا شده است و ۴ فیدر و ۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط مورد اصلاح قرار گرفته‌اند و این خود نشان دهنده اهمیت تامین برق پایدار برای مشترکین است و کارکنان توزیع برق گیلان با آمادگی کامل برای دستیابی به هدف غایی شرکت یعنی جلب رضایتمندی مردم و پاسخگویی هرچه بهتر به مشترکین تلاش می‌کنند.

Share