طراحی مطب

برای طراحی یک مطب خوب شما نیاز به دانش و تجربه دارید که گروه معماری بام این دانش و تجربه را در اختیار شما قرار می دهد که بهترین و معتبرترین گروه معماری در رابطه با طراحی مطب می باشد.

علم پزشکی در دنیای امروز، علمی جدا نشدنی از زندگی مردم است. بارها پیش آمده که شما برای مشکلات زیادی به مطب پزشکان مراجعه کرده باشید. اما تا کنون به مطب پزشکان توجه کرده اید؟ آیا تا به حال استانداردهای ساختن یک مطب را مطالعه کرده اید؟

گروه طراحی مطب بام آرک اینجاست تا بهترین طراحی مطب را ارائه دهد.

برای طراحی یک مطب خوب شما نیاز به دانش و تجربه دارید که گروه معماری بام این دانش و تجربه را در اختیار شما قرار می دهد که بهترین و معتبرترین گروه معماری در رابطه با طراحی مطب می باشد.

برای طراحی یک مطب خوب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در طراحی مطب تا چه حد باید به نورپردازی اهمیت داد؟

برای طراحی یک مطب باید چه استانداردهایی را مورد توجه قرار دهیم؟

اتاق انتظار در یک مطب پزشکی چگونه باید طراحی شود؟

نتیجه گیری

برای طراحی یک مطب خوب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

گروه معماری بام به عنوان بهترین گروه برای طراحی مطب، ضوابطی را بدین منظور تدوین کرده است که آن ها را مرور می کنیم.

یک: یک معمار باید این نکته را مد نظر داشته باشد که مطب را در چه مکانی طراحی کن. در واقع انتخاب مکانی مناسب برای دایر کردن یک مطب از اهمیت زیادی برخوردار است. یک مطب را نمی توان در نزدیکی محله های مسکونی ساخت. زیرا این کار وجهه خوبی ندارد و باعث آزار همسایگان می شود.

دو: بیماران در هنگام مراجعه به مطب پزشک نیاز به آرامش دارند. پس ضروری است که مطب در مکانی آرام و به دور از هیاهو ساخته شود تا آرامش بیماران به خوبی حفظ گردد.

سه: اگر شما مطب را در ساختمانی چند طبقه دایر می کنید، ضروری است که نسبت به بالا و پایین رفتن بیماران خود دقت به خرج داده و از نصب درست آسانسور و بالا بر مطمئن شوید. زیرا تمام بیماران امکان استفاده از راه پله را در اختیار ندارند و ممکن است که برای آن ها مزاحمت ایجاد شود.

چهار: بیماران معمولا نیاز به روحیه خوب برای مقابله با بیماری خود دارند. از این رو ضروری است که در هنگام طراحی مطب به این مسئله توجه شود که از متریالی برای دیزاین استفاده شود که به بیماران روحیه را القا کند. این متریال می توانند از رنگ های مختلف تا انواع تزئینات را در خود داشته باشند.

پنج: افرادی که به عنوان بیمار به مطب پزشک مراجعه می کنند، معمولا نیاز زیادی به دستشویی رفتن پیدا می کنند. از این رو ضروری است تا یک معمار برای حل این مشکل چاره ای بیندیشد و با طراحی یک دستشویی خوب و بهداشتی، مشکل را حل نموده و آسایش خاطر را برای بیماران به ارمغان بیاورد. خوشبختانه گروه معماری بام با تجربه ای چندین ساله در زمینه طراحی مطب به عنوان بهترین گروه معماری شناخته شده در این حوزه، می تواند کمک شایانی در جهت طراحی مطب به شما ارائه دهد.

در طراحی مطب تا چه حد باید به نورپردازی اهمیت داد؟

رنگ ها یکی از اساسی ترین رکن ها در طراحی و معماری به حساب می آیند. شما به عنوان یک معمار با طراحی و نورپردازی مناسب می توانید از رنگ های موجود در مطب بهترین استفاده را ببرید و فضایی دلنشین را برای مراجعه کنندگان ایجاد کنید. این فضا برای بیماران و مراجعه کنندگان به مطب های پزشکی بسیار حائز اهمیت است. زیرا با این کار آن ها روحیه مضاعفی را دریافت می کنند و از فضای نا امیدی و خستگی به دور می شوند. گروه معماری بام به عنوان بهترین گروه در زمینه طراحی مطب می تواند در این زمینه به شما مشورت های لازم را ارائه دهد و بهترین راندمان را برای فضای مطب شما به ارمغان آورد.

برای طراحی یک مطب باید چه استانداردهایی را مورد توجه قرار دهیم؟

یک معمار برای طراحی و ساخت هر مکانی، از جمله مطب؛ باید پیرو قوانین و استانداردهایی باشد تا بتواند مکان مناسبی را طراحی کند. اما مکان های پزشکی نیز مانند مطب ها برای ساخت و طراحی، قوانین و استانداردهای خاص خود را دارند که به بررسی تعدادی از آن ها می پردازیم.

یک: برای دایر کردن یک مطب، شما در ابتدا باید پروانه ساخت آن را دریافت نمایید. اگر بدون دریافت پروانه ساخت اقدام به طراحی و ساخت و ساز بکنید، مرتکب جرم شده اید و این جرم شامل مجازات می شود.

دو: برای طراحی و ساخت یک مطب، شما نیاز به تایید وزارت بهداشت و مکان مرتبط با آن را دارید. آن ها باید صلاحیت شخص مورد نظر را تایید کرده و پروانه تاسیس را به شما ارائه دهند.

خوشبختانه گروه معماری بام با تجربه چندین ساله خود به عنوان بهترین گروه معماری در زمینه طراحی مطب می تواند تمامی این کارها را برای شما انجام داده و مطبی مناسب را برای شما طراحی کند و آن را بسازد.

اتاق انتظار در یک مطب پزشکی چگونه باید طراحی شود؟

به عنوان یک بیمار که به مطب پزشک مراجعه کرده است، اگر هنگام نوبت گیری و انتظار برای ویزیت پزشک در اطراف شما فضای نامناسبی وجود داشته باشد، عکس العمل شما چیست؟

قاعدتا شما خسته و کسل خواهید شد و تایم انتظار برای ویزیت پزشک بسیار طولانی و طاقت فرسا می شود.

اما برای حل این معضل چه راه حل هایی وجود دارد؟

طراحی این فضا یعنی اتاق انتظار، یکی از سخت ترین طراحی های ممکن برای یک معمار است. زیرا شما نمی دانید که با چه نوع انسان هایی مواجه هستید و سلیقه آن ها چیست. از این رو باید این کار را به یک گروه خوب بسپارید. گروه معماری بام، بهترین گروه در زمینه طراحی مطب های پزشکی است که کمک شایانی را در زمینه طراحی مطب به شما ارائه می دهد.

در طراحی یک اتاق انتظار باید به راحتی بیماران توجه خاصی داشت. به همین علت باید از مبلمان راحت استفاده کرد تا بیماران با خیالی آسوده به انتظار بنشینند و خسته نشوند.

در طراحی یک اتاق انتظار بهتر است تا فضایی برای آب خوری مناسب تعبیه شود. بیماران معمولا برای خوردن داروهای خود نیاز مبرمی به نوشیدن آب دارند.

نتیجه گیری:

طراحی مطب یکی از سخت ترین و با جزئیات ترین طراحی های معماری است که نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد. به همین جهت نیاز است تا یک گروه معماری خوب و با تجربه این کار را به عهده بگیرد و با رعایت استانداردها و قوانین، نتیجه دلخواه را برای شما به ارمغان بیاورد. گروه معماری بام به عنوان بهترین گروه در این زمینه می تواند به شما کمک کند و بهترین نتیجه را به شما ارائه دهد.

Share