مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان؛

شهرک صنعتی بندر انزلی به علت نداشتن عرصه صنعتی نمی‌تواند سرمایه گذار جذب کند

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان، معاون عمرانی فرماندار شهرستان رشت، بخشدار لشت نشا و دهیار منطقه از ناحیه صنعتی لشت نشا بازدید به عمل آوردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: شهرک صنعتی بندر انزلی به علت نداشتن عرصه صنعتی نمی‌تواند سرمایه گذار جذب کند. این در حالی است که، ناحیه صنعتی در حال ساخت لشت نشاء که در فاصله اندکی از محدوده منطقه آزاد قرار دارد می‌تواند بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذار باشد البته با توجه به قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد، که شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در این خصوص آمادگی خود را اعلام می‌کند.

وی در ادامه با اعلام اینکه ۳۶ ناحیه و شهرک صنعتی مصوب در گیلان وجود دارند که ۳۳ ناحیه و شهرک صنعتی در حال بهره‌برداری هستند، اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی با پراکندگی مناسب در کل استان قرارگرفته‌اند و گامی به سوی توسعه پایدار هستند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی موظف هست زیرساخت‌های لازم را برای شرکت‌های مستقر ایجاد کند، افزود: از ۳۳ شهرک در حال بهره‌برداری تقریباً همه دارای امکانات زیرساختی همچون آب، برق، گاز هستند و ناحیه‌هایی که به حدنصاب برای داشتن فاضلاب صنعتی یعنی صد مترمکعب در ثانیه فاضلاب باشند یا دارای تصفیه‌خانه هستند و یا به‌زودی تصفیه‌خانه آن‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سعیدی کیا به نقش حمایتی شرکت شهرک‌ها از شرکت‌های مستقر در نواحی صنعتی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی نه تنها به فکر ایجاد زیرساخت‌های زیربنایی برای واحدهای مستقر در آن بلکه از بدو عقد قرارداد تا زمان بهره‌برداری هرگونه حمایتی که لازم باشد از صنعت گران انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر سخنان گوهربار رهبر معظم انقلاب و اهمیت شعار سال به این نکته که شرکت شهرک‌ها در رابطه با اخذ تسهیلات همیشه کمک‌کار و تسهیل‌کننده شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی هست، تصریح کرد: صندوق ضمانت صنایع کوچک به واحدهای صنعتی که زیر ۵۰ نفر اشتغال دارند و مایل به دریافت تسهیلات باشند، خدماتی را ارائه می‌کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در پایان افزود: اقدامات لازم جهت تملک و آزادسازی راه دسترسی در اولویت قرار گرفته و مباحث زیرساخت‌ها مورد بررسی قرار گرفت و رفع مشکل مسیر دسترسی به ناحیه صنعتی لشت نشا انشالله به زودی با کمکهای همه جانبه سایر دستگاه‌های اجرایی رفع خواهد شد.

Share