دریافت پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه شامل خرید املاک مسکونی و همینطور خرید املاک تجاری و راه اندازی کسب و کار، می شود.

 

روش های متعددی برای کسب شهروندی و پاسپورت ترکیه از جمله ازدواج با شهروند ترکیه و زندگی در این کشور به مدت معلوم، اخذ اقامت و زندگی در این کشور به مدت معلوم و روش سرمایه گذاری وجود دارد. با این حال، محبوب ترین گزینه در حال حاضر به دست آوردن شهروندی از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور است.

سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه شامل خرید املاک مسکونی و همینطور خرید املاک تجاری و راه اندازی کسب و کار، می شود. در این نوشته به صورت کوتاه به هر دو مورد و روش های قانونی ناظر بر آنها برای یک خرید مطمئن و مهاجرتی قانونی می پردازیم:

دریافت پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک مسکونی

طبق تبصره ۳۵ قانون املاک و اراضی به شماره تصویب ۲۶۴۴ در ۱۸ ماه مه سال ۲۰۱۲ تملک و خرید اراضی برای تمامی اتباع خارجی بلامانع اعلام شد. (با توجه به تحولات سیاسی منطقه و بعضی از کشورهای آفریقایی، در حال حاضر محدودیت هایی برای بعضی از شهروندان کشور های ذکر شده اعمال شده است) در مورد لیست شهروندان کشورهای مجاز به خرید ملک در جمهوری ترکیه میتوانید از کنسولگری و سفارت در کشور مبدا سوال کنید و یا مستقیما به سازمان ثبت و نقشه برادری اراضی تماس بگیرید (شهروندان ایران مجاز به خرید ملک در ترکیه می باشند) شهروندان خارجی می توانند هر نوع ملکی از جمله (خانه، تجاری، زمین و اراضی) را با کسب استعلام از مراجع مربوطه خریداری نمایند.

 دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید خانه برای خارجی هایی ممکن است که املاک و مستغلاتی را در ترکیه به حداقل مبلغ ۲۵۰ هزار دلار خریداری کرده باشند. که این افراد می توانند برای خود و خانواده شان در مدت شش ماه حق تابعیت ترکیه را اخذ کنند. به عبارت دیگر ، شما می توانید با خرید ملک در ترکیه ، یک سرمایه گذاری سودآور داشته باشید و شهروند ترکیه شوید.

علاوه بر این ، شما می توانید با خرید ملک به مبلغ ۶۵۰ هزار لیر ترکیه و یا بیشتر ، ۳ سال اجازه اقامت برای خود و خانواده خود دریافت کنید و در صورتی که به مدت ۵ سال در ترکیه به طور بی وقفه در ملک خود زندگی کنید ، می توانید حق تقاضای تابعیت ترکیه را داشته باشید.

دریافت پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک تجاری

قانون برای این روش هم مانند روش خرید خانه و املاک مسکونی، عمل می کند. در واقع شما با خرید ملک تجاری به ارزش بیش از ۲۵۰ هزار دلار می توانید برای خود و خانواده محترمتان پاسپورت و شهروندی دائمی ترکیه را دریافت کنید. این روش مزیت دیگری را نیز دارد. به این ترتیب که با داشتن ملک تجاری می توانید نمایندگی رسمی برندهای فروش و خدمات مختلف ترکیه و همینطور سایر برندهای معتبر جهانی را در ملکی که خریداری کرده اید دریافت کنید و کسب و کار مورد علاقه تان را در ترکیه راه اندازی کنید. امکان انتخاب از لیست برندهای آماده اعطای نمایندگی وجود دارد. به این ترتیب و در کمتر از ۶ ماه از حضور در ترکیه، می توانید به درآمد قانونی برسید. که بعد از گذشت چند ماه از شروع فعالیت تان، مشمول دریافت تسهیلات بانکی ویژه کسب و کار مانند سایر شهروندان ترکیه خواهید شد.

پیش نیاز هر فعالیت خرید و فروشی در ترکیه

برای خرید املاک چه تجاری و چه مسکونی؛ شما نیاز به داشتن حساب بانکی معتبر از یکی از بانک های ترکیه دارید. افتتاح حساب بانکی در ترکیه فقط از طریق حضور شخص در ترکیه و در شعبه بانک، حداقل برای یک بار الزامی است و لطفا دقت داشته باشید که امکان افتتاح حساب بانکی در ترکیه به صورت نیابتی و غیر حضوری وجود ندارد. برای اطلاع از شرایط افتتاح حساب بانکی در ترکیه می توانید از طریق این لینک به اطلاعات بیشتر دسترسی داشته باشید.

بیان تجربه ای دیگر و تمام…!

قبل از هر اقدامی برای خرید ملک چه تجاری و چه مسکونی، یا راه اندازی کسب و کار در ترکیه یا افتتاح حساب یا … مطمئن شوید که فرد یا شرکتی که کار شما را در ترکیه قرار است انجام دهد، مورد تایید اتاق بازرگانی ترکیه باشد و شرکت ثبت شده رسمی و دارای پروانه فعالیت مورد تایید از اداره دارایی ترکیه باشد. در غیر اینصورت، بدون هیچ تعارفی، اقدام شما برای هر فعالیت اقتصادی بیشتر شبیه قمار خواهد بود تا یک اقدام سنجیده و آینده دار. پس صرفا نباید به یک صفحه اینستاگرام  پرمخاطب یا یک وبسایت پر زرق و برق اکتفا کنیم و سایر موارد ثبتی مثل داشتن آدرس معتبر و واقعی که در مدرک ثبتی شرکت دقیقا همان آدرس وجود داشته باشد از مواردی است که توصیه می کنیم حتما به آن توجه ویژه داشته باشید.

Share