فرماندار رضوانشهر خبر داد؛

ثبت نام ۳۱۵ نفر در انتخابات شوراهای روستا | ۴۴ روستا به حد نصاب رسیدند

تعداد افراد ثبت نامی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها تا پایان پنجمین روز ۳۱۵ نفر که از این تعداد ۳۰۱ نفر(۹۶ درصد) مرد و ۱۴ نفر(۴ درصد) زن می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح روز شنبه بیست و یکم فروردین محمود قاسمی در جلسه ستاد انتخابات شهرستان در جمع معاونین و اعضای ستاد انتخابات گفت: تعداد افراد ثبت نامی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها تا پایان پنجمین روز ۳۱۵ نفر که از این تعداد ۳۰۱ نفر(۹۶ درصد) مرد و ۱۴ نفر(۴ درصد) زن هستند.

وی با بیان اینکه انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی در ۹۴ روستای بخش مرکزی و پره سر برگزار می‌شود، گفت: تعداد روستاهایی که داوطلبین ثبت نام نموده اند ۸۸ روستا می باشد که ۴۴ روستا برای تشکیل انتخابات شوراهای اسلامی در به حد نصاب رسیده است.

وی اضافه کرد: تعداد ۴۵ روستا در بخش مرکزی و ۴۹ روستا در بخش پره سر دارای شورای اسلامی می باشد که تا حال حاضر تعداد ۲۵ روستا در حوزه مرکزی و ۱۹ روستا در حوزه پره سر برای تشکیل انتخابات شوراهای اسلامی به حد نصاب رسیده و همچنین تعداد ۳ روستا در هرکدام از بخش ها که جمعاً ۶ روستا می باشد هنوز ثبت نامی نداشته است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان رضوانشهر با اشاره به اینکه ۵۴ درصد از داوطلبین به صورت حضوری و با مراجعه بخشداری ها و ۴۶ درصد به صورت غیر حضوری ثبت نام نموده اند، تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری انتشار این بیماری به داوطلبان توصیه می گردد به صورت غیرحضوری از طریق اپلکیشن و نرم افزار موبایلی و دفاتر پیشخوان دولت و کافی نت ها ثبت نام نمایند و لزومی به مراجعه حضوری به بخشداری ها نیست و ضرورتی به تحویل فیزیکی مدارک نمی باشد.

قاسمی با اشاره به سوابق نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی روستاها افزود: تا حال حاضر ۴۵ درصد عضویت در شوراها، ۸ درصد شرکت در انتخابات و ۴۷ درصد ثبت نام جدید می باشند.

فرماندار رضوانشهر با تاکید به بخشداران و دهیاران روستاها جهت اطلاع رسانی و دعوت از همه واجدان شرایط به خصوص کارشناسان، نخبگان و متخصصان در زمینه‌های مختلف برای ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و تیره‌های عشایری افزود : توسعه روستایی یکی از اهداف اساسی سیاستگذاری‌های کلان در ایران است و تشکیل شوراهای اسلامی روستایی اقدامی موثر برای مشارکت بیشتر مردم در راستای توسعه روستاها به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه، برای برگزاری انتخاباتی سالم و هرچه باشکوه تر در شهرستان لازم است همه ی اعضای کمیته ها برنامه ریزی لازم را برای اجرای هرچه بهتر وظایف خود داشته باشند، افزود: آرای مردم امانتی الهی نزد مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات است و ان شاءا… همه برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ و برگزاری انتخاباتی بر مدار قانون و در فضای امن و توام با نشاط و آرامش و در شأن مردم شریف شهرستان تلاش نمائیم.

رییس ستاد انتخابات شهرستان رضوانشهر با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه مورخ۲۲ فروردین می باشد. گفت: داوطلبین انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شوراهای اسلامی روستا ثبت‌نام را به روز‌های آخر موکول نکنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

Share