حیدری آزاد خبر داد؛

برگزاری جشنواره ملی یاریگران زندگی | استفاده از ایده‌های خلاقانه هنرمندان برای پیشگیری از اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان که بصورت وبینار در این جشنواره به همراه تعدادی از مسئولین حضور داشت، بیان داشت؛ پدیده شوم مواد مخدر و روان گردانها از جمله بزرگترین بحران‌های فراگیر جهانی عصر حاضر است که از توان بسیار بالای آسیب‌زایی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین جشنواره یاریگران زندگی با حضور مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مقامات با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار گردید.

حیدری آزاد دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان که بصورت وبینار در این جشنواره به همراه تعدادی از مسئولین حضور داشت، بیان داشت؛ پدیده شوم مواد مخدر و روان گردانها از جمله بزرگترین بحران‌های فراگیر جهانی عصر حاضر است که از توان بسیار بالای آسیب‌زایی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی برخوردار است. مبارزه با این پدیده شوم همت والا و عزم جزم ملت و تمامی ارکان حکومت را در اجرای هم زمان دو استراتژی کاهش تقاضا با پیشگیری و آگاهی بخشی و کاهش عرضه با مبارزه و مقابله جدی و خستگی ناپذیر با سوداگران مرگ را می‌طلبد.

وی افزود: ایجاد موج اجتماعی و بسیج همگانی بویژه در میان فعالان رسانه‌ای در پیشگیری از اعتیاد؛ افزایش آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی عمومی و مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و تجمیع و انتشار آثار هنری شایسته و بسترسازی همگانی در فضای مجازی جهت افزایش مشارکتهای مردمی از اهم اهداف برگزاری جشنواره یاریگران زندگی می‌باشد.

حیدری آزاد یادآور شد: جشنواره ملی یاریگران زندگی با بهره گیری حداکثری از ظرفیت ده‌ها سازمان و وزارتخانه عضو ستاد و موسسات فرهنگی و هنری دولتی و غیر دولتی، استفاده از تحارب جشنواره‌های مختلف و حساس‌سازی هنرمندان برای خلق آثار هنری مرتبط با موضوعات جشنواره گامی موثر و رو به جلو در حوزه فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان تصریح کرد: آنچه مسلم است مشارکت هنرمندان و استفاده از ایده‌های خلاقانه انها در تبیین مفهوم یاری‌گری در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر خود حاکی از اعتماد اصحاب رسانه و هنرمندان به سیاستهای ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی گفت: ده هزار اثر ارسالی اعم از فیلم کوتاه؛ فیلم مستند، پویا نمایی، تیزر، پوستر و شعارهای پیشگیرانه توسط هیاتی متشکل از متخصصین و مشاهیر فن و هنر مورد داوری قرار گرفته و حاصل این تلاش و دقت هیات داوری طی جلسات متعدد، انتخاب سی و یک اثر برای دریافت عنوان برتر و برگزیده کشوری بوده است.

حیدری آزاد گفت: خوشبختانه این بار نیز هنرمندان گیلانی در این جشنواره ملی خوش درخشیده و نوجوان گیلانی آقای نیکان نیک بین در بخش موشن گرافی و سرکار خانم المیرا فرهمند در بخش پویانمایی حائز رتبه‌های برتر کشوری نخستین جشنواره ملی یاریگران زندگی شدند.

 

Share