مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان:

برنامه های ماه مبارک رمضان مطابق مصوبات کرونا اجرا می شود

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان بیان کرد: برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد استان مطابق با مصوبات ستاد کرونا و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام محمد علی رضوانی‌نژاد گفت: برنامه‌های طرح ریزی شده مورد سنجش قرار گرفته و به هر کدام از آنها امتیاز تعلق می گیرد.
وی ادامه داد: برگزاری جلسات قرآنی، مباحث تفسیر و حفظ قرآن کریم، توزیع غذای گرم و افطاری، معرفی کتاب با محوریت معرفی ماه مبارک رمضان موضوعاتی است که اجرای آنها را در ماه مبارک رمضان در دستور کار است.

وی با تاکید بر پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب پرداختن به مقوله تولید و موانع پیش روی آن را از موارد مورد اهتمام در برنامه های ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد گفت: امروز مساجد با تشکیل کانون‌های فرهنگی، هنری علاوه بر تلاش برای رفع دغدغه‌های فرهنگی مورد تاکید مقام معظم رهبری، احیا کارکردهای مساجد و پرورش هنرمندان مسجدی در بحران‌های مختلف، سنگری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی شده و به یاری نیازمندان و آسیب‌دیدگان می شتابند.

وی ادامه داد: چنانکه در کوران کرونا نیز اعضای فعال کانون های مساجد با راه‌اندازی خط تولید ماسک، تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده و تهیه بسته‌های معیشتی به کمک مردم آمدند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در ادامه به  انتشار فراخوان یازدهمین دوره از کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان تا ۳۱ مرداد همزمان با روز جهانی مسجد فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد بیان کرد:موضوع کنگره امسال متناسب با مسائل روز جامعه بوده و با محور قرار دادن ۲ مساله سلامت و بیماری، نگاه ادعیه صادر شده از لسان اهل بیت(ع) به ویژه صحیفه سجادیه را نسبت به این دو مولفه مورد توجه قرار داده است.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان برای برقراری ارتباط با دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) می توانند با پست الکترونیکی به نشانی i.s.jj۱۴۰۰@gmail.com در تماس باشند.
۹۳۲ کانون فرهنگی هنری در گیلان فعال است.

Share