امام جمعه آستارا مطرح کرد:

برخی گرگ صفتان و طماعان تولیدکنندگان ما را آزار می‌دهند | آمریکا باید تمام تحریم‌ها را لغو کند

حافظ نیا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برجام گفت: آمریکا باید تمام تحریم‌ها را لغو کند و ما باید در میدان عمل راستی آزمایی کنیم و بعد از آن تصمیم ورود آمریکا به برنامه را می‌گیریم، عمل به همکاری با ۱+۵ نیز منوط به راستی آزمایی ما است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به در پیش بودن میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم گفت: برای رضایت خاطر امام زمان (عج) از ما، باید به چند نکته توجه داشته باشیم و برای محبوب قلب صاحب الزمان (عج) بودن باید به برخی موارد توجه ویژه‌ای داشت.

حافظ نیا گفت: اگر قصد دانستن میزان علاقه امام زمان به خود را دارید، به میزان علاقه خود به اهل بیت علیهم السلام و حضرت بقیه الله الاعظم توجه کنید و باید بدانیم که حرکت در مسیر سیره اولیاالله انسان را در زمره افراد محب ایشان قرار می‌دهد.

معضل امروز برخی شیعه‌ها جمع مال به هر روش ممکن است

وی جمع مال و دنیا پرستی را از باعث اذیت و آزار خاطر امام زمان (عج) دانست و بیان کرد: معضل امروز برخی شیعه‌ها جمع مال به هر روش ممکن است و این رفتارها و تکبر به مومنان و همچنین قطع صله ارحام خاطر حضرت بقیه الله الاعظم را مکدر کرده و ما را از ایشان دور می‌کند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ توسط رهبر معظم انقلاب به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گفت: محور شعار سال در چند سال اخیر بحث تولید کشور است و اهمیت این مقوله را در کلام مقام عظمای ولایت مشاهده می‌کنیم، در بحث پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی علاوه بر دولت کمک قوه مقننه، مردم، سازمان‌های مردم نهاد و حتی هیئت امنای مساجد نیز در این حوزه بسیار مهم است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

حافظ نیا توجه به تولید ملی را یک امر مهم برای پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد: پشتیبانی از جوانان در امر تولید و رفع موانع مثل بوروکراسی‌های زمان بر برای تولید کنندگان، ما را به سمت اجرای شعار امسال پیش می‌برد، متاسفانه برخی گرگ صفتان و طماعان تولید کنندگان ما را آزار می‌دهند وعدم حمایت از تولید، ما را از توسعه و پیشرفت دور می‌کند.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در باب انتخابات، گفت: نقش مردم و مشارکت حداکثری مردم بسیار در کلام معظم له توصیه شده است و این تضمین کننده حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، دشمن برای انتخابات مثل همیشه با توطئه‌های کور خود به دنبال اهدافش است و با انتخاب آگاهانه طبق فرمایش مقام معظم رهبری از دولت با برنامه، جهادی و جوان انقلابی، وضعیت معیشتی ما به سوی روزهای روشن و اقتصاد مترقی پیش خواهد رفت.

توجه به دلسوزان انقلاب ما را به سمت روزهای خوش پیش می‌برد

وی ادامه داد: برخی بازیگر‌ها امروز ادعای پشیمانی از انتخاب خود دارند و نباید گول این گونه افراد را بخوریم، توجه به دلسوزان انقلاب ما را به سمت روزهای خوش پیش می‌برد.

شعار عوام فریبانه ناچیز بودن قدرت رئیس جمهور را نباید بهانه توجیه ناکارآمدی خود قرار داد!

امام جمعه آستارا با اشاره به فرمایش حضرت آقا در خصوص داشتن اختیار اجرایی کامل برای رئیس جمهور گفت: افرادی که برخلاف این سخن صحبت می‌کنند قصد توطئه دارند، ۹۴ و یا ۹۶ درصد بودجه کشور در اختیار دولت است، مگر می‌شود شعار عوام فریبانه ناچیز بودن قدرت رئیس جمهور را داد؟ این شعارهای عوام فریبانه را نباید به بهانه توجیه ناکارآمدی خود داد!

وی ادامه داد: مسئولی که توانایی شناخت مشکلات مردم را نداشته باشد، جایگاه خود را در جهنم فراهم می‌کند و در انتخابات شورا‌ها نیز کاربلدی و شناخت مشکلات شهر باید از ویژگی‌های داوطلبان باشد و در غیر این صورت داوطلب شدن افراد حرام است.

حافظ نیا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برجام گفت: آمریکا باید تمام تحریم‌ها را لغو کند و ما باید در میدان عمل راستی آزمایی کنیم و بعد از آن تصمیم ورود آمریکا به برنامه را می‌گیریم، عمل به همکاری با ۱+۵ نیز منوط به راستی آزمایی ما است.

در تصویب برجام مجلس نهم و دولت یازدهم دستپاچه و عجولانه عمل کرد

وی ادامه داد: در تصویب برجام مجلس نهم و دولت یازدهم دستپاچه و عجولانه عمل کرد و متاسفانه بر اجرای یک طرفه برجام هم به همین شکل عمل کردند و صبر راهبردی به خرج نداده و امروز در مقابل گستاخی آمریکا این حرف را می‌زنند! این متاسفانه رفتار بزدلانه برخی افراد است و انشالله دولت انقلابی و حزب اللهی آینده بر طبق منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده و مشکلات کشور را حل خواهد کرد.

خطیب جمعه آستارا با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: مجاهدت‌های این سربازان گمنام حضرت صاحب الزمان (عج) بر کسی پوشیده نیست و همه ما قدردان و مدیون زحمات این عزیزان برای حفظ کشور هستیم.

Share