سردار کوثری بیان کرد:

با ریاست جمهوری نظامی‌ها مخالفند چون می‌ترسند یک فرد توانمند اداره کشور را در دست بگیرد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل کوثری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر حضور نامزدهای نظامی در انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: ما باید تابع قانون باشیم، اگر خارج از قانون قرار به اظهار نظر باشد شک و شبهه به وجود می‌آید. افرادی که حضور نامزد نظامی را نفی می‌کنند یا از توانمندی این افراد نظامی هراس دارند که مبادا بتوانند کشور را با مدیریتی خوب اداره کنند که مدیریت افراد سیاسی قبل را زیر سوال ببرد و یا اینکه نمی‌خواهند فرد محکمی بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند و بر اساس اصل استقلال در برابر بیگانگان قد علم کند.

او ادامه داد: قانون درباره ریاست جمهوری گفته است که هر فردی که احساس توانمندی در خود می‌بیند و قانون هم این اجازه را به او می‌دهد امکان حضور در انتخابات را دارد و در نهایت با بررسی همه جوانب توسط شورای نگهبان قادر به نامزد شدن در انتخابات را خواهد داشت.

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: این افراد با این شایعات به صورت ناآگاهانه و یا آگاهانه در صدد این هستند که افراد محکم بر سر کار نیایند تا مبادا توانمندی‌های داخلی را به نمایش بگذارند و از همین رو نیز درصدد جوسازی هستند. بسیاری از افرادی که امروز در معرض نامزدی قرار دارند قبل از اینکه یک چهره نظامی محسوب شوند یک چهره سیاسی بوده‌اند و در مبارزه با طاغوت و زیاده خواهان تاریخ دستی برآتش داشته‌اند.

او خطاب به برخی نفی کنندگان نامزدهای نظامی برای ریاست جمهوری گفت: اگر شما توانمندی دارید به نحوی کشور را اداره کنید که کشور و ملت دچار مشکل نباشند، در این صورت ما هم از شما حمایت خواهیم کرد. اما اگر این توانمندی وجود ندارد پس اجازه دهید افرادی که احساس مسئولیت و توانایی دارند وارد رقابت شوند. برای ما چهار چوب قانون اصل است که هرگز درباره‌عدم حضور نظامیان در انتخابات در آن هیچ صحبتی نشده است و بررسی آن‌ها هم برعهده شورای نگهبان است.

سردار کوثری درباره برخی اظهارات مبنی بر نهی امام خمینی (ره) از حضور نامزدهای نظامی در انتخابات هم بیان کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها گفته‌اند که نظامیان در گروه‌ها و جناح‌های سیاسی وارد نشوند، نه اینکه رئیس جمهور نشوند. کاش آن‌ها وصیت نامه امام خمینی (ره) را دقیق‌تر می‌خواندند. این صحبت هم کاملا منطقی است، زیرا اگر نظامیان در گروه‌های سیاسی وارد شوندشان نظام را پایین خواهند آورد، اما ریاست جمهوری قرار است مسئولیت کل نظام را برعهده بگیرد نه یک جناح.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به این خبر که به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان (شورای ائتلاف و شورای وحدت) برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه تهران انتخاب شده گفت: من این خبر را تایید می‌کنم.

Share