مدیرکل هواشناسی گیلان اعلام کرد:

بارش های رگباری تا اواخر هفته جاری مهمان گیلانی هاست

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به گذر امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه، گفت: افزایش ابر، بارش‌های رگباری و کاهش دما از مهم‌ترین پدیده‌های جوی پیش بینی شده تا اواخر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمد دادرس با اشاره به صدور اخطاریه سطح زرد در استان گیلان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده گذر امواج کم و بیش ناپایدار تراز میانی جو و تقویت تدریجی آن طی روزهای آینده در منطقه است.

وی با بیان اینکه بنابراین افزایش ابر و وزش باد، کاهش نسبی دما، رگبار و احتمال رعد و برق تا اواخر هفته مورد انتظار است، افزود: از امروز (شنبه) آسمان استان گیلان ابری و مه‌آلود است.

مدیر کل هواشناسی گیلان ادامه داد: دریای خزر امروز با ارتفاع موج ۳۰ تا یک متر و ۲۰ سانتی متر، از ظهر امروز برای فعالیت‌های دریانوردی به تدریج نامناسب است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای فردا نیز ارتفاع موج یک متر تا ۴۰ سانتی متر برای اینگونه فعالیت‌ها، از اواخر وقت با احتیاط مناسب است، گفت: در حال حاضر آسمان اکثر نقاط استان گیلان قسمتی ابری تا ابری و مه آلود، وزش باد، بعضی ساعات رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به بارش‌های رگباری، تأکید کرد: هشدار سطح زرد صادر شده زیرا احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال رانش و لغزش، احتمال برخورد صاعقه و اختلال در تردد محورهای کوهستانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت قسمتی ابری تا ابری است، گفت: برای ساعات آینده کاهش نسبی دما، وزش باد و در بعضی ساعات رگبار و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: دمای فعلی شهر رشت نیز بین ۱۳ تا ۲۶ درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.

Share