سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد:

ایران همواره از گفتگو با عربستان سعودی استقبال می‌کند | منافع ملت را دقیق پیگیری می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: ایران همواره از گفتگوها با مقامات عربستان سعودی استقبال کرده و این را به نفع مردم دو کشور و منطقه می‌داند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درخصوص برخی اخبار مبنی گفتگوی ایران و عربستان، گفت: ایران همواره از گفتگوها با مقامات عربستان سعودی استقبال کرده و این را به نفع مردم دو کشور و منطقه می‌داند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اسناد امضا شده میان ایران و روسیه در سفر لاوروف به تهران گفت: در این سفر سند همکاری‌های فرهنگی بین ایران ورسیه امضا شد. ما در حال تکمیل دو سند موازی با روسیه هستیم. همچنین روی یک سند ارتقا یافته با روسیه کار می‌کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره سفر رئیس قوه قضائیه به عراق، گفت: این سفر، سفر بسیار خوبی بود که یکی از دستاوردهای آن انتقال زندانیان ایرانی به ایران برای گذراندن دوره محکومیت‌شان است. البته ما زندانی‌های دیگری هم در کردستان داریم که امیدواریم با توافق‌های صورت گرفته بتوانیم آن‌ها را هم به کشور برگردانیم.

خطیب زاده درباره جزئیات گفتگو‌ها در وین، تصریح کرد: ایران در چهار چوب «برجام» سیاست‌های خود را به ۱+۴ گفته است. ما معتقدیم که ایالات متحده بخواهد از سیاست‌های شکست خورده ترامپ فاصله بگیرد، قطعا می‌توانیم راحت‌تر جلو برویم.

وی افزود: آنچه در وین در حال انجام است، گفتگوهای فنی برای رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا و بازگشت ایالات متحده ذیل تعهداتش در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: برای‌عدم فرسایشی شدن مذاکرات متون خود را ارائه کرده‌ایم و از طرف مقابل هم خواستیم وارد مصادیق و متون خود شود، در مرحله‌ای هستیم که موضوعات، سخت و دشوار است اما براساس مواضع مقام معظم رهبری به دنبال تامین منافع مردم هستیم. فکر می‌کنیم گفتگوها در مسیر درستی قرار گرفته است.

خطیب زاده تاکید کرد: آنچه مهم است، این است که ایران در چارچوب کمیسیون برجام با ۱+۴ تمامی مواضع خود و موازین نظام را مطرح کرده است. اگر آمریکا تصمیم بگیرد که از میراث شکست خورده ترامپ فاصله بگیرد و در چارچوب تعهداتش عمل کند، رایزنی‌ها راحت‌تر جلو می‌رود. در این شرایط منافع ملت را دقیق پیگیری می‌کنیم.

Share