به صرف گزارش یک نهاد نظارتی حق ندارد در مورد افراد اظهارنظر کنند

اعتراض رمضانپور نرگسی به ردصلاحیت‌ها؛ بنده به آقای فرماندار تذکر می‌دهم!

احمد رمضانپور نرگسی تأکید کرد: برگزاری انتخابات بر عهده دولت و اجرای آن در اختیار فرمانداری‌ها و هیئت نظارت است، در کنار این الزامات مراجع ای نیز برای بررسی و نظارت وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در یکصد و نود و سومین جلسه علنی شورای شهر رشت احمد رمضانپور نرگسی ریاست شورا با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای پنجم شهر رشت در سال ۱۴۰۰، گفت: امیدواریم در ۱۲۹ روز باقی‌مانده از این دوره شورا توفیق آن وجود داشته باشد که بتوانیم خروجی مثبت برای توسعه شهر و خدمات و رفاه برای شهروندان ایجاد نماییم.

وی با آرزوی سلامتی و توفیق برای مردم ایران، استان گیلان و شهر رشت، خاطرنشان کرد: از خداوند منان می‌خواهم که این ویروس کرونا از کشور و جهان ما برون برود و آرامش روحی و روانی برای ما ایجاد شود.

رئیس شورا با اشاره به در پیش بودن ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ و برگزاری انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری، گفت: امیدوارم همانند فرمایشات مقام معظم رهبری یک حضور حداکثری اتفاق بیفتد و این حضور حداکثری مشروعیت نظام، حکومت و دولتمان به رخ دشمنان و مخالفین نظام مقدس جمهوری اسلامی برسد، برای رسیدن به این حضور حداکثری نیازمند الزاماتی هستیم و این ایجاد الزامات در اختیار هیئت‌های اجرایی است. رمضانپور نرگسی تأکید کرد: برگزاری انتخابات بر عهده دولت و اجرای آن در اختیار فرمانداری‌ها و هیئت نظارت است، در کنار این الزامات مراجع ای نیز برای بررسی و نظارت وجود دارد.

وی افزود: بنده طی صحبت‌هایی که با مراجع امنیتی و نظارتی داشته‌ام، نظر دوستان بر این بود که مشارکت حداکثری انجام شود و بنده نیز راهکارهایی را نیز ارائه دادم؛ اما آنچه مهم است این است که ما باید بر اساس مُر قانون عمل کنیم، بنده به‌عنوان نماینده مردم در این جایگاه و به‌عنوان فردی که در حد بضاعت خودش سعی کرده است در انقلاب و ثبات نظام نقش داشته باشد، به فرماندار شهرستان رشت تذکر می‌دهم. مردم ما همواره پای این انقلاب و در کنار رهبری ایستادند و در جنگ‌های داخلی و برون‌مرزی تلاش و ایستادگی کردند و توطئه‌های دشمن و تحریم‌های سخت نظام سلطه را پشت سر گذاشته‌اند و بنده معتقدم نباید به این مردم سخت گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: امروز ما در عرصه انتخابات با دو مشکل اساسی مواجه هستیم که مانع از تحقق منویات مقام معظم رهبری می‌شود. ما باید زمینه را فراهم کنیم تا این نگاه تحقق یابد. امروز مردم به هر دلیلی دلسرد، دل‌زده و بی‌انگیزه‌اند. امروز فرزندان این انقلاب و مردم آمده‌اند پای انقلاب بایستند و ادامه‌دهنده راه انقلاب باشند، بنده به آقای فرماندار تذکر می‌دهم، به اینکه به صرف گزارش یک نهاد نظارتی حق ندارد در مورد افراد اظهارنظر کند.

رمضانپور اظهار داشت: اینکه اگر فردی قرار است رد صلاحیت بشود باید مستندات قانونی برای آن وجود داشته باشد، اگر موردی وجود دارد باید مستندات قانونی برای آن وجود داشته باشد، نه اینکه با یک گزارش که معلوم نیست چگونه ارائه‌شده و فرد ارائه‌کننده آن پیش از انقلاب را دیده است یا خیر، جریان منافقین و زمان جنگ را دیده باشد یا خیر و حالا دری به تخته خورده است و جایگاهی پیدا کرده و جانشین خون شهدا شده و یک گزارش از روی غرض‌ورزی ارائه کرده است و همان تبدیل به مستند شده است.

وی اذعان داشت: بنده به آقای فرماندار تذکر می‌دهم. آقای فرماندار باید در برابر این‌گونه گزارش‌های بدون مستند ایستادگی کنند، هیئت نظارت نیز باید چنین کاری انجام دهد. این موضوع برای مراجع نظارتی نیز باید چنین باشد. انقلاب ما صاحب دارد. صاحب این انقلاب امام زمان (عج) است، صاحب این انقلاب خون شهدایی است که به‌ناحق ریخته شده است، امروز ما وارث این عزیزان در این منطقه هستیم و اگر بخواهیم سلیقه‌ای و گروهی عمل کنیم نمی‌توانیم پاسخ این خون‌ها را بدهیم و نمی‌توانیم هدف مقام معظم رهبری را تحقق بخشیم. ما باید تلاش کنیم تا مردم این دلسردی و دل‌زدگی و بی‌انگیزگی را کنار بگذارند و مردم با آرامش خاطر پای‌کار حضور یابند.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: بنده از برگزارکنندگان و مجریان و نظارت‌کنندگان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا می‌خواهم آنچه قانون گفته است را عمل کنند و از اعمال سلیقه‌های شخصی و خانوادگی و گروهی و حزبی دست بردارند تا شاهد حضور حداکثری مردم باشیم تا ضربه‌ای دیگر به مخالفین نظام بزنیم.

Share