مصوبه جدید نمایندگان؛

آغاز فعالیت تجاری نمایندگان و بستگان آنها در سامانه مربوطه ثبت می‌شود

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه گفت: در صورتی که هر یک از وکلای‌ملت یا بستگان درجه یک در دوران نمایندگی شخص نماینده فعالیت تجاری را آغاز کنند باید این موضوع در سامانه مربوطه ثبت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش، گفت: ادامه بررسی طرح اصلاح قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در دستورکار اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس قرار داشت.

وی با اشاره به مصوبات امروز اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: طبق مصوبه اعضا، صدور توصیه‌نامه از سوی نمایندگان برای خود و بستگان درجه یک نسبی و سببی آن‌ها برای گرفتن تسهیلات یا مسائل مالی و حقوقی ممنوع شد.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به مصوبه دیگر اعضای کمیسیون در این نشست، ادامه داد: همچنین در صورتی که هر یک از وکلای‌ملت یا بستگان درجه یک نسبی و سببی آن‌ها در دوران نمایندگی شخص نماینده فعالیت تجاری، صنعتی، کشاورزی و یا آموزشی را آغاز کنند باید طبق مصوبه امروز اعضای کمیسیون این موضوع به اطلاع هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان برسد و در سامانه‌ای که به همین منظور راه‌اندازی خواهد شد ثبت شود.

محمودی با تاکید بر اینکه مصوبات اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس باید به تصویب نمایندگان در جلسه علنی قوه مقننه نیز برسد، گفت: بررسی و تصویب طرح اصلاح قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در کمیسیون تدوین آیین‌نامه به پایان رسید و طرح مذکور برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد تا در دستورکار قرار گیرد.

Share