فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه؛

پیمانکار پروژه مسکن مهر استخربیجار آستانه اشرفیه به تعهدات خود عمل نکرد

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: پروژه مسکن مهر در بندرکیاشهر با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان در حال انجام است و در زمان مقرر به صاحبان آن تحویل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضائی در جلسه شورای مسکن بابیان اینکه محور بحث جلسه شورای مسکن شهرستان آستانه اشرفیه پروژه‌های مسکن مهر بندرکیاشهر و آستانه اشرفیه است اظهار داشت: پروژه مسکن مهر در بندرکیاشهر با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان در حال انجام است و در زمان مقرر به نتیجه خواهد رسید. اما مسکن مهر استخربیجار آستانه اشرفیه که متولی آن راه و شهرسازی است متاسفانه پیمانکار مورد نظر به درستی به تعهدات خود در زمان مقرر عمل نکرد.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه آورده مردمی و تسهیلات ارزان قیمت را دو منبع مالی برای اتمام پروژه‌ها دانست و اظهار کرد؛ چند عامل باعث توقف مسکن مهر است، مردم در آورده مالی کوتاهی داشتند که شاهد افزایش قیمت و تورم می‌باشیم و در حال حاضر باوجود پرداخت هزینه نیز اتمام پروژه‌ها را جوابگو نیست، انتظار نظارت راه و شهرسازی به عنوان صاحب صلاحیت قانونی که قیمت تمام شده و آورده مردم را مشخص کند.

وی افزایش میزان تسهیلات را در گرو میزان پیشرفت فیزیکی پروژه دانست و افزود؛ عامل دیگر توقف پروژه‌ها تسهیلات بانکی است، تسهیلات بانکی که بخش عمده آن پرداخت شده و بخش دیگر آن مربوط به میزان پیشرفت فیزیکی است که محقق نشده است که درمحقق نشدن آن پیمانکار کوتاهی داشته و سبب افزایش میزان تسهیلات شده است که این امر باید تعیین و تکلیف شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اظهار به اینکه مردم از ارکان اساسی تامین مالی پروژه هستند گفت؛ مردم باید کمک کنند، در صورت تأخیر در پرداخت تورم سالانه نصیبشان خواهد شد.

Share