توسط پزشکان ژاپنی صورت گرفت؛

نخستین پیوند ریه از اهداکننده زنده در جهان به بیمار مبتلا به کووید-۱۹

پزشکان در ژاپن نخستین پیوند ریه از اهدا کننده زنده را در جهان بر روی یک بیمار مبتلا به آسیب شدید ریه ناشی از کووید۱۹ انجام دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، پزشکان اعلام کردند در یک عمل جراحی تقریباً ۱۱ساعته که توسط یک تیم پزشکی ۳۰ نفره انجام شد، زندگی یک زن ژاپنی مبتلا به کووید-۱۹ شدید در نتیجه اهدای بخش‌هایی از ریه‌های همسر و پسرش نجات یافت.

مقامات بیمارستان دانشگاه کیوتو اعلام کردند که وضعیت سلامتی این دریافت کننده ریه که تنها به عنوان یک زن از منطقه غربی کانزای ژاپن معرفی شده است، در حال بهبودی است.

در این عمل جراحی پیوند ریه پزشکان بافت ریه‌های سالم شوهر و پسرش را به ریه‌های این زن بیمار پیوند زدند تا جایگزین قسمت‌های از بین رفته ریه بیمار شود. برای پیوند از اهدا کننده زنده، به دو اهدا کننده نیاز است.

کووید-۱۹ می‌تواند باعث آسیب شدید به ریه در برخی از بیماران شود و مردم سراسر جهان در بخشی از روند بهبودی خود، تحت عمل پیوند ریه قرار می‌گیرند.

اما مقامات بیمارستان کیوتو اعلام کردند که این اولین پیوند بافت ریه در جهان است که از اهدا کنندگان زنده به بیمار مبتلا به کویید -۱۹ با آسیب ریه پیوند زده شده است.

دکتر «هیروشی دیت»، جراح قفسه سینه در این بیمارستانی که ریاست این عمل جراحی را بر عهده داشت در یک کنفرانس خبری گفت: ما نشان دادیم که اکنون گزینه پیوند ریه (از اهدا کنندگان زنده) را در دست داریم.

وی افزود: تصور می‌کنم این درمانی است که بیماران مبتلا به آسیب شدید ریوی ناشی از کووید-۱۹ را امیدوار می‌کند.

Share