فرمانده انتظامی گیلان؛

مسافران به شهرهای خود بازگردند | در ایام نوروز ۸۰۰ هزار خودرو وارد گیلان شد

سردار عزیز الله ملکی اظهار کرد: طرح نوروزی نیروی انتظامی استان گیلان از ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه اجرا شد و در این مدت ۸۰۰ هزار خودرو از سایر استان‌های کشور وارد استان گیلان شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار عزیز الله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان در بازدید از پل مرزی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: متاسفانه وضعیت کرونای پنج شهر استان به نارنجی تغییر کرد و ماندگاری گردشگران این وضعیت را تشدید خواهد کرد و انتظار داریم مسافران با توجه به هشدارهای راهنمایی و رانندگی به شهرهای خود بازگردند.

در ایام نوروز ۸۰۰ هزار خودرو وارد گیلان شد | کاهش ۱۹ درصدی تصادفات منجر به فوت

ملکی افزود: طرح نوروزی نیروی انتظامی استان گیلان از ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه اجرا شد و در این مدت ۸۰۰ هزار خودرو از سایر استان‌های کشور وارد استان گیلان شد.

فرمانده انتظامی گیلان تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه تصادفات منجر به فوت در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ نسبت به نوروز سال گذشته ۱۹ درصد کاهش را مشاهده کردیم و در این راستا تلاش‌های شبانه روزی نیروهای پلیس راه و راهور قابل قدردانی است.

ملکی با اشاره به دیگر فعالیت‌های پلیس در این ایام گفت: در تعطیلات نوروز ۵۳۰ مورد گشت‌های انتظامی، ترافیکی، تخصصی و نظارتی اجرا شد و همچنین نصب بنرهای آموزشی، ارائه هشدارهای انتظامی، ترافیکی و آموزش از طریق فضای مجازی و صداوسیما از دیگر اقدامات پلیس گیلان برای کاهش جرایم و ارتقاء امنیت مسافران و شهروندان در این ایام بود.

پلیس اقدامات خوبی در جهت ارتقا امنیت پایدار انجام داد

وی ادامه داد: پلیس از ظرفیت‌های مردمی هم در قالب طرح نوروزی استفاده کرد و با بهره گیری از هزار و ۸۰ نفر پلیس افتخاری و همچنین هزار و ۲۷۵ نفر از نگهبانان مراقبتی و حفاظتی، اقدامات خوبی در جهت ارتقا امنیت پایدار انجام داد.

فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر توجه پلیس به حفظ و حراست از امنیت مردم، بیان کرد: خط قرمز و دغدغه نیروی انتظامی، امنیت مردم است و در همین راستا تقویت توان عملیاتی شهرستان‌ها و عوامل گشتی در حوزه انتظامی و ترافیکی در راستای تامین نظم و امنیت در طول سال اهمیت دارد.

سردار ملکی در جریان سفر یک روزه خود به آستارا از پلیس گمرک و واحدهای مختلف ستاد نیروی انتظامی این شهرستان بازدید کرد.

Share