مهرداد گودرزوند چگینی با حضور در دیارمیرزا؛

طی سه ماه آینده اتفاقات مهمی رخ خواهد داد | دولت کنترل خود را بر بازار از دست داده است

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه متعقدیم امروزه در ارز ۴۲۰۰ تومانی رانت و فساد وجود دارد، افزود: اگر بدانیم این ارز به دست مردم میرسد حاضریم آن را به تمام کالاها اختصاص دهیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهرداد گودرزوند چگینی با حضور در دیارمیرزا با قدردانی از این پایگاه خبری در رابطه با انعکاس رویدادهای گیلان گفت: متاسفانه برخی رسانه ها هنوز در فضای انتخابات مانده اند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه برای اولین بار سد دیورش دارای ردیف بودجه ملی شد، افزود: دوبار با وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره این سد صحبت شد که نتایج خوبی هم در پی داشت.

وی با بیان اینکه جهت پیشبرد امور همواره به دنبال همراهی با دولت بوده است، افزود: نمایندگان مجلس اگر با دولت همراه نباشند موفقیتی در کار نخواهد بود و همواره تلاش کرده ایم که برای توسعه کشور همراهی کنیم.

مجلس برای کاهش مشکلات مردم همراه دولت است

گودرزوند چگینی با بیان اینکه در ظاهر و نمای بیرونی نشان از اختلاف هیات رئیسه و ریاست مجلس با دولت دارد، اظهار کرد: اما در عمل به اینگونه نیست و مجلس برای کاهش مشکلات همراه دولت بوده و لایحه ای نیست که دولت ارسال کرده باشد و مجلس آن را رد کند.

نماینده رودبار در مجلس یازدهم درباره بودجه ۱۴۰۰ چه در کمیسیون تلفیق و چه در صحن در موافقت با لایحه صصحبت کرده است، افزود: هنگام تصویب لایحه قطعا اصلاحاتی برای بهتر شدن بودجه صورت می گیرد و بشخصه موافق برگشت بودجه نبودم اگرچه در اصلاحیه بودجه اقدامات خوبی صورت گرفت و اگر دولت در ابتدا همراهی بیشتری می کرد نیازی به رد کلیات لایحه نبود و خوشبختانه مجلس نیز با کسانی که به دنبال این بودند که بودجه سه دوازدهم تصویب شود، همراهی نکرد و بودجه ۱۴۰۰ در موعد مقرر تصویب شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با بیان اینکه اصلاحات انجام شده در بودجه ۱۴۰۰ توسط دولت اقدام مفیدی بود، افزود: دولت در راستای همراهی با مجلس این اصلاحات را انجام داد که مجلس نیز در نهایت بودجه را به تصویب رساند.

گودرزوند چگینی با بیان اینکه علاوه بر بودجه، چاپ پول، تحریم ها و…در نرخ تورم اثرگذار هستند، افزود: صرف بودجه در تورم تاثیرگذار نیست.

طی سه ماه آینده اتفاقات مهمی رخ خواهد داد

عضو مجمع نمایندگان گیلان در پاسخ به این سوال که مجلس یازدهم در بحث بهبود معیشت مردم چقدر موفقیت آمیز عمل کرد، افزود: یکی از ایرادات دولت موازی کاری با مجلس در رابطه با طرح حمایت معیشتی بوده است. بحث یارانه معیشتی ۳ ماه در کمیسیون برنامه و بودجه با حضور نماینده دولت به بحث و بررسی گذاشته شد و دولت درآنجا مخالفتی نداشت، هرچند که مصوبه مجلس اجرایی نشد اما همین که دولت پذیرفت که مردم در شرایط سختی هستند و باید به آنها کمک شود، اقدام خوبی بود و نیت مجلس هم این بود که به مردم کمک شود و اگر تخلفی هم در اجرای این قانون وجود داشته باشد حتما نهادهای نظارتی مثل دیوان محاسبات به آن رسیدگی خواهند کرد.

گودرزوند چگینی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه در زمینه رفع یا کاهش تحریم ها طی سه ماه آینده اتفاقات مهمی رخ خواهد داد، افزود: امیدواریم که دولت در ماه های پایانی فعالیت خود در زمینه بهبود معیشت مردم اقدامات مناسبی انجام دهد.

نماینده رودبار در مجلس یازدهم همچنین با اشاره به تفاهمنامه ۲۵ ساله ایران و چین گفت: یکی از راه های رهایی از تک‌بعدی بودن در جهان امضای تفاهمنامه با کشورهای قدرتمند جهان است و اگر در این بخش اقدامات جدی صورت بگیرد بسیاری از مشکلات برطرف شده و همانند امروز نخواهد شد که در بحث دارو به مشکل بربخوریم. کشورهایی امروز موفق و توسعه یافته هستند که با جهان ارتباطات گسترده ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه تدابیر صورت گرفته نویدبخش روزهای خوبی در آینده است، افزود: ضعفهای داخل کشور توسط دولتمردان و سایر بخشهای حاکمیت شناسایی شده و به آِنده خوشبین هستم.

وظیفه اجرایی را نباید بر روی دوش نمایندگان بگذاریم

گودرزوند چگینی با بیان اینکه قبل از ورود به مجلس درباره قوه مقننه مطالعه داشته است، افزود: وظیفه مجلس قانونگذاری و نظارت است اما در جامعه مردم انتظار دارند که نماینده در امور اجرایی دخالت کند. در یکسال اخیر تلاش داشته ام که در زمینه ضعفهای کشور در بخش قانونگذاری مطالعه داشته باشم و وقت خودم را بر روی بحث قانونگذاری بگذارم اما به نوعی انتظارات مردم با وظیفه نمایندگان یکسان نیست. قانون باید به گونه ای نوشته شود که نتیجه آن در جامعه مشاهده شود و نگاه مجلس نیز باید معطوف به همین بحث باشد و بگونه ای نباید باشد که موج حاکم بر فضای کشور نماینده را از وظیفه اصلی خود دور کند که در این صورت مشکلات کشور به مراتب بیشتر خواهد شد، اگر وظیفه اجرایی هم بر روی دوش نمایندگان بگذاریم در کنار وظیفه مهم قانونگذاری در هر دو بخش موفق نخواهیم شد.

بیمارستانهای شهرستان رودبار نیازمند تجهیزات هستند

عضو مجمع نمایندگان گیلان در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به سوالی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش شهر رودبار را توسعه نیافته در نظر گرفته اما خیلی از شهرهای دیگر شهرستان نظیر لوشان، منجیل و رستم آباد توسعه یافته درنظر گرفته شده اند، گفت: حتما این موضوع را پیگیری خواهم کرد زیرا در حوزه بهداشت و درمان نیز چنین مشکلی وجود دارد.

گودرزوند چگینی با بیان اینکه در شهرستان رودبار پراکندگی جمعیت سبب شده که خدمات به خوبی ارائه نشود، گفت: در بخشهای پژوهشی، آموزشی و بهداشتی نیازمند منابع انسانی هستیم و اگرچه این شهرستان از آب و هوای خوبی برخوردار است اما حتما نیاز است که آیتم های مربوط به مناطق کم برخوردار بای جذب نیروی انسانی نخبه در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی یکسال اخیر اقدامات مناسبی انجام داده است، افزود: در شهرستان سه بیمارستان داریم که هر سه آنها از نظر تجهیزات با کمبود مواجه هستند که بخشی از آنها برطرف شده اما کافی نیست و نیازمند تجهیزات و منابع انسانی هستیم. ارتقای درمانگاه لوشان که با مرکز استان۹۰ کیلومتر و مرکز شهرستان ۳۰ کیلیومتر فاصله دارد باید در اولویت باشد، در خورگام نیز چنین است و اگر شهرستان رودبار یک بیمارستان مجهز با امکانات مناسبی داشته باشد قطعا فشار از روی بیمارستانهای رشت نیز برداشته می شود.

دولت حتما به سمت بهبود معیشت مردم خواهد رفت

نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز فضای کشور انتخاباتی نشده و شور و شوقی دیده نمی شود به دیارمیرزا گفت: آقای قالیباف اعلام کرده که اگر آقای رئیسی کاندیدا شود، قطعا نخواهد آمد اما اگر چنین نشود قالیباف کاندیدا خواهد شد که آن زمان باید منتظر نظر گروه های اصولگرا باشیم تا ببینم نظر آنها روی چه کسی است.

گودرزوند چگینی با بیان اینکه افزایش مشارکت نیازمند بهبود معیشت مردم است، گفت: مطمئن هستم که دولت حتما به سمت بهبود معیشت مردم خواهد رفت.

دولت کنترل خود را بر بازار از دست داده است

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه دولتها در ۴ سال اول به دنبال تثبیت قیمتها و در ۴ سال دوم به دنبال افزایش قیمت هستند، گفت: افزایش قیمتها باید پلکانی باشد نه اینکه به یکباره به مردم فشار آورده شود. افزایش ناگهانی قیمت بنزین وحشتناک بود و اگر افزایش پلکانی در سالهای قبل می داشتیم چنین شوکی به مردم وارد نمی شد.

وی با بیان اینکه در برخی بخشها مثل نهاده ها وابستگی داریم و قیمت مرغ باید واقعی شود، افزود: بهانه دولت برای کنترل قیمت ها و نظارت بازار به خاطر عدم وجود وزارت بازرگانی قابل قبول نیست، گرانی حد و حدود ندارد و دولت کنترل خود را بر بازار از دست داده است. دو وزارتخانه مهم و قدرتمند مثل جهاد کشاورزی و صمت در بحث تولید و توزیع مسئولیت دارند و رئیس جمهوری می تواند به یکی از آنها تکلیف کند. در درون صمت هم بازرسی و نهادهایی چون اصناف وجود دارند که به راحتی می توانند نظارت کافی داشته باشند.

گودرزوند چگینی گفت: این که قیمت مرغ در دو مغازه متفاوت باشد نشانه عدم وجود نظارت بوده و بخش عظیمی از گرانی به شبکه توزیع مربوط است. چرا باید شاهد دپوی نهاده ها باشیم و به یکباره آزاد شوند؟ اگر دولت می خواهد که مردم احساس کنند که دولت همراه آنها بوده نه در مقابل آنها و به رایی که مردم به او داده اند پایبند است باید در زمان باقیمانده قیمت ها را کنترل کند و نظارت بیشتری بر بازار داشته باشد.

گرانی در حوزه کالاهای اساسی قابل پذیرش نیست

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه علی رغم تمام بحث های صورت گرفته در مجلس کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و گرانی در این حوزه معنایی ندارد، تصریح کرد: دولت باید پشتیبان و حامی مردم باشد. بیشتر مشکلات ما ارتباطی با تحریم ندارد و به نظارت بر می گردد.

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه متعقدیم امروزه در ارز ۴۲۰۰ تومانی رانت و فساد وجود دارد، افزود: اگر بدانیم این ارز به دست مردم میرسد حاضریم آن را به تمام کالاها اختصاص دهیم. اینکه علی رغم واردات نهاده با ارز ۴۲۰۰ تومانی بازهم مرغ با قیمت ۳۰ هزار تومان به دست مردم می رسد نشانگر وجود فساد است و چه کسی از این رانت بهره برداری می کند؟!

خودتنظیمی در بازار یارانه ای معنا ندارد

گودرزوند چگینی تاکید کرد: اینکه دولت بازار را رها کند و بگوید بازار خودش تنظیم می شود حرف بی معنایی است. خودتنظیمی در بازار یارانه ای معنا ندارد. این در بازار رقابتی است که قیمتها تابع عرضه و تقاضا هستند نه در کالاهای اساسی که با یارانه وارد شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با انتقاد از برخی اظهارارت مبنی بر اینکه”مردم نخورند و نخرند تا ارزان شود”، گفت: این حرف منطقی نیست که ما وظایف خودمان را انجام ندهیم و بعد به مردم بگوییم نخورند و نخرند؟! این نشانه ناتوانی ماست و اگر با وظایف خودمان را به درستی انجام دهیم مشکلات حل خواهد شد و عدم نظارت در شبکه توزیع یکی از مشکلات اساسی ما است.

Share