مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان؛

صنایع کوچک؛ تلاش در مسیر جهش تولید | ۴۵ درصد اشتغال کشور در حوزه صنایع کوچک است

اگر اقتصاد کشور به سمت اینگونه صنایع سوق داده شود شاهد تغییرات بنیادین در اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: در حال حاضر صنایع کوچک و متوسط بیش از ۹۲درصد صنایع کل کشور و حدود ۴۵ درصد از اشتغال کشور را در برگرفته و حمایت از صنعتگران و کارآفرینان شاغل در صنایع مذکور به نحوی حمایت از ایجاد اشتغال صنعتی پایدار و گسترش عدالت اجتماعی در همه مناطق به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها تاکید زیادی بر رشد و جهش تولید و حمایت از تولیدات ملی به ویژه صنایع کوچک دارند.

سعیدی کیا در ادامه بیان داشت: اگر اقتصاد کشور به سمت اینگونه صنایع سوق داده شود شاهد تغییرات بنیادین در اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان گفت: مدیران و فعالان صنعتی و اقتصادی عقیده دارند که با حمایت صحیح و حرفه‌ای از بنگاه‌های کوچک صنعتی، می‌توان علاوه بر ارتقای توانمندی صنایع، از بازارهای جهانی نیز سهم گرفت.

رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در پایان با اشاره به اینکه بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت در صنایع کوچک و متوسط در حال فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: به همین دلیل در کشور، به منظور توسعه فعالیتهای اشتغال‌زا، بنگاه‌های خرد و متوسط مورد توجه قرار گرفته‌اند تا بتوانند در برنامه‌های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور نقش موثر داشته باشند.

Share