معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان:

شعبه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های قضایی برای رسیدگی جرایم انتخاباتی تشکیل شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اظهار داشت: در حوزه‌های قضایی گیلان شعبه‌های ویژه‌ای هم در دادسرا و هم در دادگاه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد آقایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حسب دستور دادگستری گیلان در حوزه‌های قضایی استان شعبه‌های ویژه‌ای هم در دادسرا و هم در دادگاه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: هنوز تبلیغات به شکل رسمی آغاز نشده است بنابراین انتظار داریم داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی تابع قانون باشند.

آقایی با بیان اینکه داوطلبان باید موارد قانونی را به خوبی رعایت کرده و به آن اهتمام داشته باشند تصریح کرد: داوطلبان و نامزدها باید در همان زمانی که قانونگذار اعلام کرده اقدام به فعالیت کرده و از هرگونه فعالیت انتخاباتی و تبلیغاتی خارج از موعد زمان تعیین شده پرهیز کنند.

وی ابراز داشت: عدم استفاده از امکانات و تسهیلاتی که دولتی است توسط داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی باید به طور جد مدنظر قرار گیرد زیرا این اقدام ممنوع بوده و جزء تخلفات و جرایمی است که قانونگذار به آن پرداخته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اذعان کرد: رعایت منشور اخلاقی انتخاباتی دیگر نکته مهمی است که داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی باید به آن توجه داشته باشند و بر مبنای آن فردی حق ندارد رقیب خود را تخریب کند.

آقایی اظهار داشت: اگر نامزد و داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی اقدام به تخریب رقیب خود کند این کار جزء سوابقش باقی می‌ماند و قطعا در تعیین صلاحیت‌شان نقش‌آفرینی می‌کند.

وی یادآور شد: حسب دستور ریاست دادگستری استان گیلان در حوزه‌های قضایی شعبه‌های ویژه‌ای را هم در دادسرا و هم در دادگاه برای رسیدگی به این نوع از جرایمی که به آن اشاره شد اختصاص پیدا کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: در مرکز استان گیلان شهر رشت نیز سه شعبه در دادسرا و همینطور در دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر مشخص شده است و بر اساس قانون به جرایم انتخاباتی به شکل فوق‌العاده و باسرعت و دقت رسیدگی می‌شود.

Share