در شورای اداری رضواشنهر عنوان شد؛

دشمنان با تحریم به دنیال فروپاشی اقتصاد ایران بودند | تصمیمات ستاد کرونا تبعیض آمیز است

فرماندار رضوانشهر گفت: باید زمینه اشتغال و سرمایه گذاری را تسهیل کنیم تا دستور رهبری مبنی بر رفع موانع تولید را محقق سازیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح روز پنجشنبه نوزدهم فروردین ماه محمود قاسمی در اولین جلسه شورای اداری سال جدید در جمع مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: باید زمینه سرمایه گذاری و اشتغال را در سطح شهرستان تسهیل کنیم.

وی ضمن تبریک سال جدید و گرامیداشت هفته سربازان گمنام و ایام پیش رو و ماه پرخیر و برکت رمضان با قدردانی از زحمات و تلاش یکساله مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان گفت: سال ۹۹ با همه سختی ها و حوادث گوناگون و بعضاً بی‌سابقه‌ای پایان یافت، یکی از آن حوادث که برای ملّت ما بی‌سابقه و ناآشنا بود، پدیده‌ی کرونا بود که تقریباً زندگی همه‌ی ملّت را به نحوی در حوزه های مختلف و مسائل گوناگون کشور را مورد تحت تأثیر قرار داد.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری که در پیام نوروزی خود فرمودند: ملّت ایران توانایی خودش را نشان داد در مقابله‌ی با فشار حدّاکثری دشمن. دشمنان ما و در رأس آنها آمریکا در صدد بودند که ملّت ایران را با این فشار حدّاکثری به زانو دربیاورند. امروز خود آنها و رفقای اروپایی‌شان صریحاً میگویند که فشار حدّاکثری شکست خورده. ما میدانستیم شکست میخورد و عازم بودیم که دشمن را شکست بدهیم در این زمینه. میدانستیم ملّت ایران می‌ایستد، ولی امروز خود آنها دارند اعتراف میکنند به اینکه این فشار حدّاکثری شکست خورده است، گفت: علیرغم همه فشارها مقاومت مردم در این راستا ستودنی بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رضوانشهر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری اضافه کرد: شعار جهش تولید به معنای واقعی کلمه یک شعار به تمام معنا انقلابی است، شعار مهمّی است. جهش تولید اگر بدرستی در کشور اتّفاق بیفتد -که ان‌شاءالله اتّفاق خواهد افتاد که تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور میگذارد و موجب رضایتمندی عمومی مردم میشود، تضمین‌کننده‌ی امنیّت ملّی می شود.

قاسمی بیان کرد: با توجه به اینکه فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاری نقش زیادی در تحقق شعار سال دارند باید با حمایت از سرمایه گذاری و ایجاد زمینه اشتغال برای فعالان اقتصادی، نسبت به تحقق دستور معظم له تلاش کنیم.

فرماندار رضوانشهر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات ریاست محترم جمهوری که در آغاز سال جدید بیان داشت: در طول ۴۲ سال انقلاب از نظر تنگنا و محدودیت اقتصادی سالی به سختی ۹۹ نبوده است؛ دشمنان با تحریم به دنیال فروپاشی اقتصاد ایران بودند ولی با مقاومت مردم به هدف خود نرسیدند امروز بدخواهان ملت ایران با رسوایی و بدنامی از کرسی قدرت به زیر افتاده اند.

قاسمی افزود: به رغم همه فشارها و توطئه‌های دشمنان، تلاش خواهد شد با کمک همه مردم در زمینه های اشتغال و رونق اقتصاد و تولید و فرهنگ، سال تحول در زندگی مردم باشد.

وی افزایش تولید را مستلزم همکاری، اتحاد و انسجام همه دستگاه‌های ذیربط و همراهی مردم در حمایت از مراکز تولیدی و کمک به رفع موانع تولید عنوان کرد و گفت: که بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند و برای رفع موانع همه باید اهتمام لازم را داشته باشند.

فرماندار رضوانشهر با بیان این مطلب که اشتغال از مسائل ضروری و حیاتی جامعه و زندگی مردم است و با حیات مردم سر و کار دارد گفت: دولت وظیفه خود می داند که برای جویندگان شغل و بیکاران زمینه‌های اشتغال را فراهم کند و تمام تلاش خود را در این راستا بکار خواهد گرفت.

قاسمی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری که معظم له با اشاره به سوء‌استفاده و منفی‌بافی برخی‌ها با بزرگنمایی مشکلات موجود به خصوص در فضای مجازی و تبلیغات خارجی دشمنان گفتند: برخی آیه‌ی یأس می‌خوانند و راه را بن‌بست نشان می‌دهند اما اصلاً این‌طور نیست و ایران می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های مختلف داخلی از شکوفاترین اقتصادهای منطقه و حتی جهان باشد. ان شاء ا… با همدلی در جهت رفع مشکلات موجود تلاش نمائیم.

فرماندار رضوانشهر در ادامه با اشاره به موضوع مهم انتخابات افزود: حضور گسترده و مشارکت مردم در انتخابات مهمترین مساله این رویداد سیاسی است که باید همه در راستای تحقق این امر مهم تلاش کنیم و در این راستا کلیه امکانات اعم از لوازم اداری و نقلیه ادارات دولتی در ایام انتخابات باید در اختیار فرمانداری قرار گیرد و همه دستگاه های مربوطه ملزم به همکاری هستند.

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنانشان به تاکیدات مقام معظم رهبری به موضوع بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها پرداختند که با اشاره به «اهمیت بالای انتخابات از بُعد داخلی و از بُعد بین‌المللی» بیان داشت: انتخابات از لحاظ داخلی یک نوسازی و یک نَفَس تازه برای بخش اجرایی است.

ایشان اصل مشارکت مردم و همچنین میزان حضور مردم در انتخابات را از عوامل اصلی تاثیرگذار در اقتدار ملی برشمردند و گفتند: همه، حتی کسانی که ممکن است رهبری را نیز قبول نداشته باشند، ایران قوی را به‌عنوان راه مقابله با دشمنی‌ها قبول دارند که یکی از راههای مهم قوی شدن ایران، مشارکت در انتخابات است.

قاسمی گفت: انتخابات یکی از جلوه های بارز مشارکت سیاسی است که در کشور ما پس از انقلاب با رفراندوم جمهوری اسلامی و پس از آن انتخابات مکرر از جایگاه خاصی برخوردار بوده و مقام معظم رهبری یکی از شخصیت های سیاسی در دنیا است که اعتقاد به حضور حداکثری مردم در انتخابات دارد و از ابتدا تا به امروز بر فضای مشارکت حداکثری مردم تاکید ویژه دارند.

وی گفت: نکته دیگری که مقام معظم رهبری تاکید داشتند «اهمیت جایگاه ریاست جمهوری» بود که گفتند: جایگاه ریاست جمهوری، مهمترین و مؤثرترین مدیریت کشور است و طرح برخی مسائل همچون اینکه رئیس‌جمهور اختیاراتی ندارد یا تدارکاتچی است، خلاف واقع و از روی بی‌مسئولیتی یا بی‌اطلاعی یا غرض‌ورزی است.

رییس شورای اداری شهرستان رضوانشهر با بیان این مطلب که انتخابات باید نماد وحدت ملی باشد بر لزوم حفظ وحدت و انسجام ملی تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به سخنان ریاست محترم جمهوری که بیان داشتند راه پیشرفت ،گشایش و اصلاح امور در ایران تنها و تنها از جاده انتخابات می گذرد اضافه کرد: انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری پیش نیاز و پیش شرط قطعی تحقق آرزوهای ملت ایران است.

فرماندار رضوانشهر بیان داشت: با وحدت و همدلی بدنبال جذب و افزایش مشارکت بیشتر مردم در انتخابات باشیم و مردم سالاری دینی خودمان را به رخ جهانیان بکشیم.

قاسمی در خصوص تأمین اقلام مورد نیاز مردم و ایجاد نظم در بازار گفت: برای تأمین کالاهای اساسی و برقراری نظم در بازار با کسی مماشات نخواهیم کرد و با افراد فرصت طلب برخورد خواهیم نمود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رضوانشهر به موضوع مهم آغاز فصل زراعی جدید گفت: امسال در زمینه تأمین آب برای امر کشاورزی، سال بسیار سخت و پر تنشی خواهد بود و بدلیل کاهش منابع آبی باید تلاش کنیم تا مردم دچار کمترین آسیب شوند.

وی تاکید کرد: اداراه امور منابع آب و آبیاری، جهادکشاورزی، بخشداران و کلیه دستگاه های متولی امر ، دهیاران در حوزه آب کشاورزی و رفع مشکلات کشاورزان اهتمام لازم را داشته باشند تا فصل زارعی امسال را با آرامش خاطر پشت سر بگذرانیم.

فرماندار رضوانشهر همچنین با اشاره به موضوع کرونا ضمن قدردانی از تلاش و فداکاری خالصانه و شبانه روزی کادر درمان و مدافعان سلامت و همکاری سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر، گروه‌های نظارت، پلیس راه و راهور، خیرین که همه به میدان آمدند و کمک نمودند گفت: رضوانشهر در وضعیت نارنجی کرونایی می باشد لذا می طلبد مردم پروتکل‌های بهداشتی را به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری رعایت نمایند.

قاسمی با بیان اینکه براساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی کرونا کلیه مشاغل گروه ۳ و ۴ تعطیل می باشند گفت: نماز جمعه این هفته در رضوانشهر و پره سر و همچنین بازارهای هفتگی، تالارها و رستوران ها، کافه ها و قلیان سراها در این شهرستان تعطیل می باشند لذا اعضای ستاد مقابله با کرونا نسبت به تشدید محدودیت ها و نظارت ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی همچنین با در پیش بودن ماه مبارک رمضان، بر استفاده از تجربیات موفق سال گذشته درانجام طاعات وعبادات این ماه مبارک با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در دومین ماه رمضان کرونایی تاکید کرد.

قاسمی با اشاره به پروژه های عمرانی شهرستان از جمله پروژه های نیمه تمام بر اساس اولویت بندی ضمن تاکید بر پیگیری نظارت و کنترل پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی گفت: طی نشستی با نماینده حوزه انتخابیه پروژه سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی، آسفالت راه روستایی به طول چهارده ونیم کیلومتر و ۴ سردهنه بتونی کشاورزی تاپایان دولت تدبیر و امید در شهرستان به بهره برداری برسد.

وی در ادامه نیز بر حضور منظم مدیران در جلسات و بازدیدهای میدانی در سطح روستاها جهت رسیدگی به مشکلات مردمی تاکید کرد.

تصمیمات ستاد کرونا تبعیض آمیز است

همچنین امام جمعه رضوانشهر نیز در این نشست با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا مردم از برکات و فیوضات این ماه عزیز بهره مند گردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی نژاد با انتقاد از تصمیمات ستاد ملی کرونا گفت: این ستاد دچار تبعیض شده است که اعتقادی به تعطیلی بعضی از امور ندارد.

وی افزود: اگر قرار است رفتن به جمکران، مسجد، مراسم مذهبی و غیره تعطیل شود، چرا سفر به ترکیه همچنان باز و تردد در آن جریان دارد و این در حالی است که این امر موجب نگرانی در سطح جامعه شده است.

امام جمعه رضوانشهر در ادامه با تشکر از زحمات و پیگیری های فرماندار این شهرستان و حضور فعالانه ایشان در بین مردم از وضعیت بعضی از نانوایی های سطح شهر اظهار نا رضایتی کرد و گفت: اداره صمت باید نظارت بیشتری در این راستا داشته باشد و حتی نظافت و بهداشت نیز در بعضی از این نانوایی ها رعایت نمی شود.

در ادامه نیز روسای ادارات بیمه سلامت، امور منابع آب، شبکه بهداشت و میراث فرهنگی به ارائه گزارش عملکرد پرداختند.

فرماندار رضوانشهر در پایان از زحمات و تلاش های رستم بادپر رییس اداره بیمه سلامت این شهرستان در در اجرای اقدامات موثر و ارائه خدمات بهینه به بیمه شدگان و مدیریت هزینه های بیمه ای شهرستان و رتبه برتر استانی در اجرای موفق طرح دولت الکترونیک در این شهرستان داشته اید با اهداء لوح سپاس تقدیر نمود.

Share