طی مراسمی با حضور مسئولین؛

دانشگاه فرهنگیان شرق گیلان در رودسر راه اندازی شد

طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان رودسر، دانشگاه فرهنگیان شرق گیلان ویژه خواهران در منطقه سالومحله بخش مرکزی شهرستان رودسر افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان رودسر، دانشگاه فرهنگیان شرق گیلان ویژه خواهران در منطقه سالومحله بخش مرکزی شهرستان رودسر افتتاح و راه اندازی شد.

طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان رودسر ،دانشگاه فرهنگیان شرق گیلان ویژه خواهران در منطقه سالومحله بخش مرکزی شهرستان رودسر افتتاح و راه اندازی شد.

رییس دانشگاه فرهنگیان گیلان روز پنجشنبه در این مراسم از پذیرش دانشجویان تربیت معلم ویژه خواهران در سال تحصیلی ۱۴۰۰ در این دانشگاه خبر داد.

ابراهیم صفری گفت: با توجه به سبقه و غنای علمی و فرهنگی رودسر راه اندازی این دانشگاه ضروری به نظر می‌رسید.

وی افزود: این توفیق را خواهیم داشت در سال تحصیلی ۱۴۰۰ دانشجویان خواهر شرق گیلان از آستانه اشرفیه تا رودسر در این دانشگاه به تحصیل مشغول شوند.

به گفته وی، این دانشگاه در رشته کارشناسی پیوسته روزانه فعالیت خواهد کرد.

مدیر آموزش و پرورش رودسر در این مراسم راه اندازی این دانشگاه را فرصتی عظیم و گرانبها در راستای توسعه بیشتر علمی و فرهنگی این شهرستان عنوان کرد.

اسماعیل درویش رحیم آبادی ،لازمه توسعه هر کشور را رشد نهادهای علمی و فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد رودسر بتواند به جایگاه واقعی خود در حوزه علمی و فرهنگی دست پیدا کند.

وی سوابق و جایگاه علمی رودسر را درخشان و در سطوح عالی ذکر و بیان کرد : اینکه امروز بنا داریم یک مرکز علمی و فرهنگی را در این شهرستان افتتاح کنیم مایه افتخار و مباهات برای همگان است.

به گفته درویش رحیم آبادی ، تاسیس و افتتاح دانشگاه تربیت معلم ویژه خواهران افتخارات این شهرستان خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی تلاش در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی مباحث معرفتی و تربیتی برای استان خاصه شهرستان رودسر را بسیار ارزشمند توصیف و گفت: قدمی که در این مسیر برداشته شده بسیار افتخار آفرین است و تلاش می کنیم این فضاها را ارتقا ببخشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صفری ملک میان افزود: افتتاح دانشگاه شرق گیلان با محوریت رودسر مطمئناً بر جایگاه علمی این شهرستان خواهد افزود.

وی با بیان اینکه برای اخذ مجوز دانشگاه تربیت معلم رودسر تلاش های فراوانی صورت گرفت از اخذ مجوزهای لازم برای دو مجموعه دیگر در حوزه علمی و فرهنگی در آینده نزدیک در شهرستانهای رودسر و املش خبر داد.

وی با تاکید بر توسعه و گسترش فضاهای علمی و فرهنگی تصریح کرد: معتقدم باید مقدمات و زیرساختهای توسعه علمی را قوی تر کرد اما در عین حال باید مطالبه‌گری لازم را هم در این زمینه انجام داد.

محمد مهدی مظفری فرماندار رودسر هم از تلاش‌های سازنده و موثر در راستای راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در رودسر قدر دانی کرد و گفت: کسانی که در راه توسعه علمی و فرهنگی تلاش می‌کنند شایسته بهترین قدردانی ها هستند.

وی به موضوع خواسته ها و انتظارات مردم از مسئولان هم اشاره و افزود: سعی می کنیم آن چه که توقع و انتظارات مردم است به شکل شایسته پاسخ دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقی روحانی امام جمعه رودسر ابراز امیدواری کرد با افتتاح این دانشگاه جوانانی تربیت شوند که بتوانند آینده کشور را به دست گرفته و خدمتگزار خوبی برای جامعه باشند.

برپایه این گزارش،ساختمان دانشگاه فرهنگیان استان گیلان پردیس خواهران شرق گیلان در رودسر در قالب یک تفاهم نامه همکاری مشترک بین آموزش پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان گیلان در اختیار دانشگاه فرهنگیان استان قرار گرفت.

یاد آور می شوم آیین افتتاح دانشگاه فرهنگیان استان گیلان پردیس خواهران شرق گیلان رودسر روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان و رودسر راه اندازی شد.

 

Share