واکنش جبار کوچکی‌نژاد به توافق ایران و چین؛

به سمت امضای توافق با روسیه و کشورهای آمریکای جنوبی برویم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: توافق با چین تأثیر مستقیمی بر کم‌اثر کردن تحریم‌ها دارد و امروز می‌بینیم که آمریکایی‌ها ازاین توافق عصبانی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به توافقنامه ایران و چین گفت:‌ توافقنامه ایران و چین تأثیر مستقیمی بر کم‌اثر کردن تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و غرب دارد.

وی افرود: توافق ایران و چین منابع آمریکا را به خطر انداخته و امروز می‌بینیم که آمریکا و اروپا و طرفداران آنها در داخل کشور از امضای این توافقنامه عصبانی هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ما باید علاوه بر چین، به سمت امضای توافق با کشورهایی همچون، روسیه و کشورهای آمریکای جنوبی برویم و با کشورهایی که با آمریکا در تقابل هستند توافقنامه امضا کنیم و روابط تجاری، اقتصادی و… داشته باشیم.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: توافق چین با ایران به این خاطر نیست که امروز ایران در موضع ضعف است، بلکه اتفاقاً نشان‌دهنده جایگاه جمهوری اسلامی ایران برای تأمین نیازهای چین است و چین از سر نیاز خود با ایران توافق امضا کرده و این نشان از اهمیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی افزود: امروز ایران و چین هریک به طریقی از سوی آمریکا مورد تحریم واقع شدند و هریک به طریقی می‌توانند نیازهای یکدیگر را برطرف کنند. از جمله سرمایه‌گذاری‌های چین در توسعه زیرساخت‌ها در ایران برای ایران مفید است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: مجلس مراقبت خواهد کرد تا حقی از ملت ایران در امضای قراردادهای ذیل این تو افقنامه با چین تضییع نشود و ملت ایران به تمام حقوق خود در قراردادهای زیرمجموعه این توافقنامه برسد.

Share