معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

افزایش تعداد شهرستان های نارنجی گیلان | بستری ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان

آبتین حیدرزاده از بستری ۴۰۰ بیمار کرونایی در گیلان خبر داد و گفت: شهرهای نارنجی استان گیلان به ۵ شهر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «آبتین حیدرزاده» امروز (جمعه ۱۳ فروردین) اظهار داشت: متاسفانه با افزایش روند مسافرت‌ها و کاهش رعایت پروتکل‌ها شاهد افزایش بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های گیلان هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: وضعیت کرونایی استان گیلان مانند مدت مشابه یک هفته گذشته در حال صعود است و ما همچنان بیماران بیشتری را چه به صورت سرپایی و چه به شکل بستری پذیرش می‌کنیم.

حیدرزاده تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با اینکه دو روز تعطیل بود و معمولا ما در روزهای تعطیل کاهش بستری‌ها را داشتیم اما شاهد افزایش بودیم به طوری‌که نزدیک به ۸۰ نفر بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی گیلان بستری شدند.

وی کل بیماران بستری گیلان را چیزی حدود ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حال ۸۰ بیمار وخیم گزارش شده و حدود ۶۰ نفر در آی‌سی‌یو بستری هستند از طرفی ۲۰ نفر هم به زودی به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان منتقل می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: رنگ دو شهر لنگرود و رودسر نارنجی است و بر اساس آماری که برای وزارت بهداشت ارسال شد اعلام کردند که احتمالا از فردا رنگ شهرستان‌های جدیدی در گیلان نارنجی خواهد شد.

حیدرزاده فومن، رودبار و لاهیجان را از جمله شهرستان‌های جدیدی که از فردا به جمع شهرستان‌های نارنجی گیلان اضافه می‌شوند اعلام کرد و گفت: احتمال می‌دهیم حالت و روند صعودی شیوع کرونا در گیلان مانند کل کشور همچنان ادامه یابد.

وی با بیان اینکه به علت مسافرت‌ها رنگ بسیاری از شهرهای کشور به زودی نارنجی می‌شود و به تبع آن شاهد روند صعودی ابتلا به کرونا خواهیم بود خاطرنشان کرد: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی‌ها بهترین راه در امان ماندن از ویروس کووید ۱۹ است.

Share