با برگزاری کنگره حزب مردم سالاری؛

کواکبیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠ شد

مصطفی کواکبیان پس از اینکه برای دهمین بار دبیر کل حزب مردم سالاری شد با اجماع اعضای این حزب نامزد انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم افتتاحیه کنگره نوزدهم حزب مردم سالاری که با شعار «تقویت حاکمیت مردم با جمهوریت سوم» صبح روز پنجشنبه ۳۰/۱۱/۹۹ آغاز شد خانم سمیه طهماسبی و آقایان علی اکبر گرجی، علی مطهری، احمد مازنی، حسین راغفر و مصطفی کواکبیان به ایراد سخن پرداختند.

در مجمع عمومی این کنگره که مختص ۴۵۰ نفر عضو دارای حق رای از سراسر کشور بود (۵۰ نفر به صورت حضوری و ۴۰۰ نفر به صورت مجازی) ابتدا انتخاب اعضای شورای مرکزی و هیات داوری از میان ۶۰ نامزد صورت گرفت که افراد منتخب به شرح زیر می‌باشند.

۳۱ عضو شورای مرکزی (اعضای اصلی)

۱- مصطفی کواکبیان ۹- علی بختیار ۱۷- همت قلی‌زاده ۲۵- انوشیروان پارسا
۲- انوشیروان محسنی بندپی ۱۰- علی ساری ۱۸- رضا جلالی ۲۶- عباس مزینانی
۳- محمد پازوکی ۱۱- عبدالله حاتمیان ۱۹- عطیه نیک جوانی ۲۷- حمیدرضا شکوهی
۴- ابوالقاسم کواکبیان ۱۲- محبوبه‌یزدی‌فر ۲۰- جواد شرفخانی ۲۸- سیدحسین جعفری
۵- آرش حبیبی ۱۳- محمدرضا کواکبیان ۲۱- محمدرضا حقی ۲۹-، ولی الله درویشی
۶- داریوش قنبری ۱۴- ایرج رضایی ۲۲- احمد زندآور ۳۰- مصطفی موسوی
۷- علی ابراهیمی ۱۵- آذین شرفخانی ۲۳- حسام‌الدین رجبی ۳۱- مرجان بزرگیان
۸- محمد فیضی ۱۶- سمیه حیدری ۲۴- صفرعلی طاهری

اعضای علی‌البدل شورای مرکزی

۱- کاوه بهلول قشقایی
۲- علی اکبری
۳- خسرو رضایی
۴- حمیدرضا ایلخانی
۵- شهروز برزگر
۶- الناز علی زنجانی

اعضای اصلی هیات داوری (بازرسان)

۱- سید مجیدحسینی
۲- حسین قبادیان
۳- مرتضی دهرویه
۴- منصور فرهنگیان

ضمنا آقای مهدی عباسی و رضا کهتر به عنوان اعضای علی‌البدل هیات داوری انتخاب شدند.

آنگاه با رای مستقیم اعضای کنگره نوزدهم و به اتفاق آرا مصطفی کواکبیان که به مدت ۱۸ سال دبیرکل حزب مردم‌سالاری است برای دهمین بار به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد.

پس از بحث و بررسی فراوان اعضای مجمع عمومی کنگره نوزدهم این حزب کواکبیان نامزد اختصاصی حزب مردم‌سالاری در انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠ شد.

در نشست بعد از ظهر کنگره نوزدهم حزب مردم‌سالاری پس از تصویب رئوس مهم و محور‌های اساسی قطعنامه این کنگره و تصویب اولویت‌های برنامه سال ۱۴۰۰ اعضای کنگره به تفصیل در مورد مشارکت مشروط حزب مردم‌سالاری در انتخابات ۱۴۰۰ به بحث و بررسی پرداختند. در ابتدا در مورد انتخابات شورا‌ها بحث شد و قرار شد که استان‌ها با هماهنگی اصلاح‌طلبان همان استان لیست انتخاباتی پیشنهادی را پس از تصویب شورای مرکزی منتشر سازند.

در مورد انتخابات ریاست جمهوری نیز پس از تبادل نظر فراوان در ابتدا مقرر شد که حتما حزب مردم‌سالاری نامزد اختصاصی داشته باشد و به نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان معرفی نماید.

آنگاه در ادامه این نشست اعضای مجمع عمومی کنگره نوزدهم با تصویب برخی پیشنهادات و شروط مطرح شده از سوی دکتر مصطفی کواکبیان به اتفاق آرا معرفی ایشان به عنوان نامزد اختصاصی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از سوی حزب مردم‌سالاری را به تصویب رساندند.

شایان ذکر است کنگره حزب مردم‌سالاری که از ساعت ۹:۳۰ صبح پنجشنبه ۳۰/۱۱/۹۹ آغاز شده بود در ساعت ۱۷:۳۰ به کار خویش پایان داد.

Share