حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

کرونا ضرورت افزایش بودجه‌ریزی عاقلانه در حوزه سلامت را آشکار کرد

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا فقر ناشی از سلامت را در جهان تشدید کرد و این نشان می‌دهد که هنوز باید زیرساخت‌های سلامت و بودجه‌ریزی عاقلانه در سلامت را افزایش بدهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه رویداد کرونا روایت در برج میلاد تهران افزود: در همه کشورها به طور متوسط، ۱۵ درصد فقرا به خاطر هزینه‌های سلامت فقیر شدند.

وی ادامه داد: بالاترین آمار مرگ و میر و بودجه ریزی را ایالات متحده آمریکا دارد، اما بخش دولتی آن بسیار ضعیف است و بخش بهداشت و درمان را به بازار واگذار کرده است. آمریکا پنج درصد جمعیت جهان را دارد، اما ۳۴ درصد بودجه بهداشت و درمان را هزینه می‌کند و این نتیجه‌اش است.

معاون وزیر بهداشت گفت: اکثر کسانی که در دوران کرونا شهید شدند جوان هستند. این را نباید فراموش کنیم که این افراد چه خدماتی کردند. از مجموعه جامعه پزشکی و پرستاری و گروه‌های دیگر باید تشکر کنیم که چه خدماتی ارائه دادند. با اقلیتی کار نداریم که دست یاری که با فروتنی دراز کردیم را پس زدند، اما اکثریت جامعه پزشکی و پرستاری و پیراپزشکی قهرمانانه اقدام کردند.

حریرچی اظهار کرد: روایت کرونا این را به ما نشان داد اتکا به منابع و امکانات عمومی در مقابله با بیماری‌ها کاملا ضروری و حیاتی است. بهورز و مراقب سلامت و کارگر و کارمند تا اساتید و متخصصان یک سال است که کار طاقت فرسایی انجام می‌دهند.

Share