مسئولان ناتوان در تامین نهاده ها؛

کاهش تولید مرغ در گیلان؛ ابراز نگرانی از وضعیت توزیع مرغ در بازار شب عید

محمد خادمی با ابراز نگرانی از کمبود توزیع مرغ برای شب‌ عید، گفت: در حال حاضر تقاضای مرغ از عرضه آن بیشتر است و این به علت کمبود در پرورش مرغ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس اتحادیه صنفی فروشندگان مواد پروتئینی شهرستان رشت در گفتگو با دیارمیرزا در مورد وضعیت نابسامان مرغ در رشت و گیلان گفت: در حال حاضر تقاضای مرغ از عرضه آن بیشتر است و این به علت کمبود در پرورش مرغ است زیرا دولت و جهاد کشاورزی‌ دان و مواد اولیه لازم را به پرورش دهندگان اختصاص نمی‌دهد و به همین علت تولید مرغ کاهش یافته و سبب شده تا تقاضا در سطح جامعه بالا برود.

محمد خادمی با اشاره به اینکه بسیاری از پرورش دهنگان مرغ نمی‌توانند مانند گذشته مرغ پرورش دهند، گفت: اگر شرایط‌ دان و مواد اولیه درست نشود، مشکل را تا سه چهار ماه آینده شاهد خواهیم بود.

وی با ابراز نگرانی از کمبود توزیع مرغ برای شب‌ عید و روزهای پایانی سال گفت: هرساله یک بازار کذایی در فروش و یا کمبود عرضه در بازار داشتیم که امسال این بازار کذایی در کنار کمبود واقعی مرغ سبب نابسامانی شدید در توزیع مرغ خواهد شد.

خادمی با اشاره به اینکه در شرایط عادی ۳۰ درصد مازاد بر تولید مرغ در استان داریم، یادآور شد: اینکه عنوان می‌کنند مرغ از استان گیلان به استان‌های دیگر چرا باید صادر شود، درست نیست. گیلان قطب تولید مرغ در کشور است و ۳۰ درصد از تولید آن به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی افزود: در شرایطی که کمبود مرغ در استان‌های دیگر وجود دارد از گیلان و مازندران این کمبود تامین می‌شود البته می‌توانند تا زمان تامین مرغ در گیلان از خروج آن جلوگیری کنند اما اینکه صادر کردن غیر قانونی است حرف نادرستی است.

خادمی با اشاره به اینکه مشکل اصلی مرغدار در حال حاضر دان، ذرت و سویا است، گفت: مواد اولیه مرغداری‌ها باید از خارج تهیه شده و عدم عرضه این مواد اولیه باید از سمت مسئولان پاسخ داده شود.

Share