انتخابات 1400 شوراها؛

چه کسانی در لیست اولیه کاندیداتوری شورای شهر آستانه‌اشرفیه حضور دارند؟

باتوجه به نزدیکی به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تعداد فعالین این حوزه برای حضور به‌عنوان کاندیدا، شکل پررنگ‌تری به خود گرفته و به همین دلیل نگاهی به لیست اولیه این افراد پرداختیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از آستان خبر، انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره‌ای مجلس ۲۸ خرداد برگزار می‌شود که به رسم معمول چندی پیش از موعد مقرر افراد مشتاق حضور در مجامع مختلف ظاهر می‌شوند که بر اساس فعالیت فعلیشان لیستی برای نخستین بار برای آشنایی بیشتر مخاطبان منتشر می‌کنیم.

عباس عالم

عالم دارای مدرک کارشناسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت است که سابقه عضویت ۱۴ساله در شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه در دوره اول، دوم و سوم شورای شهر آستانه‌اشرفیه را دارد.

وی علاوه بر ریاست چند دوره‌ای در شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه، ریاست اداره تعاون شهرستان لاهیجان، مدیر امور اجتماعی و فرهنگی فرمانداری آستانه‌اشرفیه، مسؤولیت ستاد بسیج اقتصادی آستانه‌اشرفیه در اوایل انقلاب، مسؤولیت آرد و نان شهرستان آستانه‌اشرفیه و همچین مسؤولیت ساخت و ساز منازل زلزله زدگان آستانه‌اشرفیه بعد از زلزله ۱۳۶۹ را در کارنامه خدمتی خود دارد.

حسین (یوسف) دوست جلالی

دوست جلالی دارای مدریک کارشناس حقوق قضایی از دانشگاه شهید بهشتی است که علاوه بر عضویت در سه دوره شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه در دوره‌های اول، چهارم و پنجم، به تدریس درس عربی مشغول است.

حسین داداشی نیاکی

داداشی که سابقه مشاوری استاندار گیلان و مسؤول دفتری استانداران اسبق را در کارنامه خود دارد، چندین سال ضمن عضویت در هیئت امنای حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف ریاست این هیئت را نیز عهده‌دار بود.

وی همچنین هم‌اکنون عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان بوده که سابقه مدیرعاملی در آن را نیز در کارنامه خدمتی خود دارد.

سیدعباس نورحسینی

نورحسینی دارای کارشناسی حقوق قضایی دانشگاه تهران است که از اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه می‌باشد و پس از استعفای دو عضو شورا به جمع اعضای پنجم اصافه شد.

وی سابقه ۲۵ساله تدریس و مدیریت در دبیرستان‌های مختلف آستانه‌اشرفیه را در کارنامه دارد.

مجید همتی چوری

همتی دانشجوی دکتری علوم سیاسی با گرایش جامعه‌شناسی علوم سیاسی پردیس دانشگاه گیلان و رئیس فعلی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنگرود از سال ۹۱ است که مربی رسمی درجه دو فدراسیون ورزش‌های رزمی کشور نیز به شمار می‌رود.

وی همچنین همانند نورحسینی پس از استعفای دو عضو شورا به شورای پنجم راه یافت که پیش از این نیز در دوره چهارم جزو اعضای شورای شهر آستانه‌اشرفیه بود که سابقه جانشین معاون مدیرکل بنیاد شهید در امور تعاون و امور ایثارگران استان گیلان در کارنامه خدمتی خود دارد.

علیرضا تربیعی آستانه

تربیعی دارای کارشناس ارشد حقوق خصوصی و عضو فعلی شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه است که سابقه حضور در در دوره سوم شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه را در کارنامه خدمتی خود دارد.

ریاست شورای شهرستان، عضو شورای شهرستان و خزانه‌دار و بنیانگذار کمیته ورزشی شورای اسلامی شهر از دیگر سوابق تربیعی به شمار می‌رود.

سید رضا جوادپور

جوادپور پس از اتمام سربازی و فعالیت در سپاه تصمیم گرفت در آموزش و پرورش مشغول خدمت شود و ۱۵ سال نیز در این سازمان فعالیت داشت.

وی از سپری کردن این دوران مدتی معاون اداره کل تعاون استان، مسئول یادمان‌های شهدای استان، شهردار آستانه‌اشرفیه، بخشدار آستانه‌اشرفیه، بخشدار سنگر، فرماندار ماسال و فرمانداری شهرستان لنگرود را در کارنامه خدمتی خود دارد.

یوسف علی اکبرزاده

علی اکبرزاده کارشناس حسابداری و برنامه بودجه و پاسدار بازنشسته است که سابقه عضویت در دوری نخست شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه و ۲۵ سال مدیریت حسابداری دولتی را در کانامه خود دارد.

مهران کیان

کیان دارای لیسانس حقوق و فوق لیسانس فقه وحقوق جزاست که در حال حاضر به عنوان یک فعال حوزه اجتماعی و ورزشی مطرح است.

محمد گلباغی آستانه گلباغی دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت و پاسدار بازنشسته است و سابقه عضویت در دوره چهارم شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه را داشته که علاوه بر ریاست دوساله شورا در شورای شهرستان نیز به مدت دوسال ریاست را عهده‌دار بود.

وی همچنین سابقه حضور چهارساله در شورای عالی استان را داشته و جانشین سپاه شهرستان رودسر، فرمانده سپاه شهرستان سیاهکل و تدریس در دبیرستان غرانتفاعی آستانه‌اشرفیه نیز از سووابق خدمتی وی محسوب می‌شود.

حسن امیدوار جلالی

امیدوار دارای کارشناسی عمران از دانشگاه امیرکبیر و کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری از دانشگاه آزاد رشت و فرهنگی بازنشسته است که در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵ رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای آستانه‌اشرفیه بود.

وی علاوه بر عضویت در دوره چهارم شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه سابقه ریاست در نظام مهندسی ساختمان آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر از سال ۸۷ تا ۹۵، کارشناس نوسازی مدارس استان گیلان از سال ۸۵ تا ۹۵ و همچنین عضو اسبق تیم والیبال جوانان و بزرگسالان شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز در کارنامه خدمتی خود دارد.

محمد (صادق) مقدادی

مقدادی از فرهنگیان آستانه‌اشرفیه و مؤسس مجموعه آموزشی کنکاش و کاوش است که سابقه تدریس در دبیرستان‌های آستانه‌اشرفیه را دارد.

جواد پورصالح

پورصالح دارای مدرک کارشناس تربیت بدنی دانشگاه گیلان و کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی است که بیشتر در حوزه ورزش شهرستان فعال می‌باشد.

وی علاوه بر مدیریت مدرسه معراج آستانه‌اشرفیه، مربی‌گری فوتسال AFC_1_2_ level و فعالیت به‌عنوان مؤسس باشگاه سفیدرود آستانه‌اشرفیه را در کارنامه دارد.

جابر نوروزی

نوروزی کارشناش ارشد مدیریت، گرایش تحول و کارشناس ارشد اعتباری بانک است که ضمن مربی‌گری و داوری درجه یک کشتی، ریاست هیئت جودوی آستانه‌اشرفیه را در سال‌های ماضی در کارنامه‌قعالیتی خود دارد.

وحید قربانی

قربانی مهندسی برق الکترونیک و عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر آستانه‌اشرفیه است و علاوه بر دبیری انجمن صنفی کارگران ساختمانی آستانه‌اشرفیه، مدیرعامل شرکت تعاونی تامین نیاز استادکاران و کارگران ساختمانی را نیز عهده‌دار است.

وی در حال حاضر دارای نمایندگی بیمه ایران در نمایندگی بیمه ایران درآستانه‌اشرفیه است.

مرتضی رحیمی نژاد

رحیمی نژاد لیسانسه مدیریت و فوق لیسانسه مدیریت استراتژیک از دانشگاه گیلان و از فعالان سیاسی است که علاوه بر عضویت در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای اصولگرایان سابقه بیش از ۱۰ساله در حوزه آموزش‌وپرورش را داراست.

وی همچنین علاوه بر مدیریت دبیرستان شهید حمیدرضا مصطفی دوست، در حوزه ورزش‌های رزمی به عنوان داور مربی و قهرمان ملی در رشته کاراته، نایب قهرمان مسابقات بین المللی کاراته سال ۲۰۰۶، دارنده مدال برنز مسابقات آزاد هنرهای رزمی ۲۰۰۸ در کشور باکو، دارنده چندین مدال قهرمانی استان و کشور معرف است.

عباس راغبی‌مقدم

راغبی دارای کارشناسی ارشد مدیریت مالی است که عضو و نماینده رؤسا و سرپرستان در کمیته انضباطی موسسه اعتباری کاسپین در کشور، مدیر حراست موسسه اعتباری کاسپین در منطقه گیلان (استان گیلان و آذربایجان شرقی و اردبیل و زنجان) را داراست.

وی همیچنین عضویت در هیئت مدیره انجمن حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی شهرستان آستانه‌اشرفیه، عضو هیئت مدیره هیات زورخانه‌ای و باستانی شهرستان آستانه‌اشرفیه و رئیس شورایاری منطقه جسیدان را در سوابق اجرایی خود دارد.

مجتبی علی خواه

علی‌خواه تحصیل کرده دکترای معماری و از نفرات برتر کنکور دکترای معماری است که عضویت در هیات رئیسه نظام مهندسی آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر به مدت چهار سال (دو سال به عنوان رئیس و دو سال به عنوان نایب رئیس و خزانه دار، ناظر عالیه نظام مهندسی استان گیلان و عضویت در سازمان نظام مهندسی استان گیلان را در کارنامه سوابق خود دارد.

نواب خوش‌سیرت

خوش‌سیرت فرزند شهید والامقام حسین خوش‌سیرت، کارشناسی نرم‌افزار کامپیوتر و کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق و کارمند اداره آموزش و پروش شهرستان آستانه‌اشرفیه است.

در سوابق وی نماینده اداره کل نوسازی مدارس در شهرستان آستانه‌اشرفیه، مسؤول پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان در شهرستان
معاون دبستان به مدت دو سال، کارشناس هوشمندسازی مدارس به مدت دو سال کارشناس پشتیبانی و تدارکات به مدت هفت سال و فعالیت در حوزه فرهنگی و مذهبی به چشم می‌خورد.

حسن حبیب‌پور

حبیب‌پور تحصیل کرده کارشناسی ارشد عمران گرایش ژئوتکنیک و مهندس عمران است که در حال حاضر از چهره‌های شناخته شده در حوزه خدمتی اداره گاز شهرستان آستانه‌اشرفیه به شمار می‌رود.

نرجس محمددوست

محمددوست دارای دکترای جامعه‌شناسی و عضو فعلی شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه و شورای شهرستان آستانه‌اشرفیه است.

وی علاوه بر عضویت در شورای مرکزی کارگزاران سازندگی گیلان، عضو انجمن جامعه‌شناسی ایران و رئیس سبک شوتوکان کاراته بانوان گیلان و داور و مربی رسمی فدراسیون کاراته نیز است.

حسن عمویی

عمویی فرهنگی و کارشناس ارشد تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی است وی کاپیتان اسبق تیم ملی در کیک‌بوکس است و قهرمانی‌های متعدد بین‌المللی در رشته کیک بوکس و کنگفو در مسابقات در سال‌های متمادی را در حوزه ورزشی دارد.

حمیدرضا رسولی

رسولی کارشناس نقشه برداری و کارشناس ارشد شهرسازی (برنامه‌ریزی شهری) که در دوره پیش نیز سابقه حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر را به عنوان کاندیدا دارد.

حامد امینی

امینی فوق لیسانس برق الکترونیک و کارمند دانشگاه دولتی امام جعفر صادق علیه‌السلام آستانه‌اشرفیه است که وی نیز سابقه حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر را به عنوان کاندیدا دارد.

محمد عباسی

عباسی کارشناس ارشد حقوق خصوصی و دارای سابقه ۱۷ساله در حوزه وکالت است.

وی نائب رئیس و عضو هیات مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان گیلان و رئیس کمیسیون رسیدگی به تخلفات وکلای استان گیلان نیز است.

علیرضا صادقیان

صادقیان از اعضای شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه در دورهای دوم و سوم است که شهرداری فومن و معاونت مدیرکل دفتر شهر و روستا استانداری گیلان را نیز در کارنامه دارد.

این تنها بخشی از فعالیت سیاسی اجتماعی فرهنگی افرادی که اسامی آنان در بالا قید شده در این خبر آمده و این اسامی بر اساس حضور این چهره‌ها در مجامع مختلف شهرستان آستانه‌اشرفیه به بهانه‌های مختلف است.

در اولین فر آیند اجرایی انتخابات و براساس جدول زمان بندی: ابتدا ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه تاریخ ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۹ (جمعاً به مدت هفت روز) ادامه می‌یابد.
دوم براساس تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی‌عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از ۳ ماه نگذشته باشد را ارائه نمایند.

لذا داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها با مراجعه به دفاتر خدمات قضائی یا دفاتر پلیس ۱۰+ یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی (WWW.ADLIRAN.IR) نسبت به دریافت گواهی‌عدم سوء پیشینه اقدام و هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، اشخاصی که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شوراهای اسلامی محرومند باید قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کنند.

شهرداران، مدیران مناطق شهرداری و موسسات و شرکت‌های وابسته و دهیاران از عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای محل خدمت محرومند، مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

Share