معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

چهار شهرستان گیلان با رعایت دستورالعمل ها به وضعیت آبی رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: هم اکنون شهرستان های سیاهکل، تالش، ماسال و املش در وضعیت آبی بیماری کرونا قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هم اکنون شهرستان های سیاهکل، تالش، ماسال و املش در وضعیت آبی بیماری کرونا قرار گرفتند.

دکتر آبتین حیدرزاده افزود: از مردم و کادر درمان این شهرستان های به صورت ویژه قدردانی می کنیم ضمن اینکه از همه مردم استان درخواست می شود در رعایت پروتکل ها با حساسیت زیادی عمل کنند و نسبت به این ویروس خزنده بویژه نوع انگلیسی آن که این روزها در نقاط مختلف کشور در گردش است، و رعایت پروتکل ها و دستورالعمل ها بسیار هوشیار باشند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون شهرستان های رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا، آستانه اشرفیه و لاهیجان در وضعیت نارنجی از نظر شیوع کرونا قرار دارند و بقیه شهرستان های استان زرد هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد : رعایت پروتکل های بهداشتی برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا بسیار موثر است لذا همچنان تاکید ما ضرورت رعایت دقیق توصیه های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در گیلان مشاهده نشده است، اظهار داشت: از حدود ١٠٠ تستی که از بیماران بدحال استان به انستیتو پاستور ارسال شد تا این زمان موردی گزارش نشده است.

دکتر حیدرزاده خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سرایت ویروس جهش یافته انگلیسی بیشتر و سریعتر است و کودکان و جوانان را نیز مبتلا می کند مردم باید بیشتر مراقبت کنند و پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستن دست ها، فاصله فیزیکی و عدم شرکت در تجمعات را جدی بگیرند.

وی تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان گیلان را ۳۵۰ نفر عنوان کرد و گفت : هم اکنون ۶۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

Share