معاون استاندار گیلان:

نقش آفرینی بانوان در دوران شیوع کرونا کمتر از دفاع مقدس نیست

معاون استاندار گیلان، با بیان اینکه نقش آفرینی بانوان در دوران شیوع کرونا کمتر از دفاع مقدس نیست، گفت: بانوان به عنوان لشگر فرشتگان تاریخ ساز نقش خودشان را در حوزه سلامت نیز ایفا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محمود قاسم نژاد در یادواره استانی «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» که در سالن اجتماعات بانک ملی استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه زنان ایرانی از زمان پیدایی انقلاب تاکنون نقش پررنگ دفاع از آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی را بر دوش گرفتند، اظهار کرد: زنان در کنار مردان همکاری بی بدیلی با نهضت بزرگ بنیانگذار جمهوری اسلامی داشتند و پس از آن در عرصه دفاع مقدس عزیزترین اعضای خانواده خودشان را تقدیم راه انقلاب کردند.

وی با اشاره به ایستادگی جانانه زنان در کنار رزمندگان و تحمل رنج فقدان همسر و فرزندان، افزود: زنان رزمنده و ایثارگر و مادران و همسران شهدا الگویی بی بدیل برای جامعه هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، با بیان اینکه مادران و همسران شهدا به تاسی از زنان تاریخ ساز عاشورا در راه دفاع ار انقلاب ثابت قدم ماندند، تصریح کرد: امروز قدردان زنانی هستیم که همانند همسر و فرزندانشان در عرصه دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و به مقام شهادت و جانبازی رسیدند.

قاسم نژاد، با اشاره به گذشت ۴۲ سال از نهضت اسلامی، بر ترویج و پراکندگی الگوی تربیتی مادران و همسران شهدا در این مرز و بوم تاکید کرد و گفت: این الگوهای تاریخ ساز باید به نسل فعلی و نسل های آینده معرفی شوند.

وی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا در اوج جوانی از شیرینی های زندگی خانوادگی گذشتند و همسر و فرزندانشان را برای دفاع از اسلام و انقلاب و کشور روانه جبهه کردند، متذکر شد: این ایثار و از خود گذشتگی بسیار ارزشمند و ستودنی است.

معاون استاندار گیلان، تربیت اسلامی را ویژگی شهدا و رزمندگان دانست که در دامان پاک مادران این سرزمین شکل گرفته بود و عنوان کرد: زنان ما علاوه بر حضور مستقیم در جبهه جنگ، پشتیبانی معنوی از رزمندگان را بر عهده داشتند و نامه ها و دل نوشته ها و دعاهایی که به همراه اقلام ضروری رزمندگان به جبهه ارسال می شد، بسیار روحیه بخش و امیدآفرین بود.

وی با اشاره به نقش آفرینی موثر و بی بدیل زنان رزمنده گیلانی در دوران دفاع مقدس با وجود فاصله هزار کیلومتری از جبهه ها، اضافه کرد: برگزاری همایش های تبیینی با محوریت زنان رزمنده و مادران و همسران شهدا و ایثارگران در طول سال استمرار داشته باشد تا بتوانیم این الگوسازی را در جامعه جاری و سازی کنیم.

قاسم نژاد، با بیان اینکه نقش آفرینی بانوان در دوران شیوع کرونا کمتر از دفاع مقدس نیست، خاطرنشان کرد: با وجود گذشت یک سال از شیوع کرونا، این بیماری هنوز در جهان خاتمه پیدا نکرده و با جهش های متعددی نیز مواجه شده است لذا زنان و مادران و همسران نقش خودشان را مانند دوران دفاع مقدس انجام دهند.

معاون استاندار گیلان، با اشاره به تلاش کادر بهداشت و درمان برای دفاع از سلامت مردم، یادآور شد: کرونای انگلیسی خطرناک تر از کرونای قبلی است و لذا پرهیز از رفت و آمد و تجمعات ضرورت دارد. بانوان به عنوان لشگر فرشتگان تاریخ ساز نقش خودشان را در حوزه سلامت نیز ایفا کنند و نشان دهند که تفکر بسیجی در همه ابعاد وجود دارد.

Share