مجید دل آور؛

نسبت دریافتی ۱۵ برابری حقوق مدیران با کارمندان نشانه ناکارآمدی است

اختلاف دو برابر و نهایتا سه تا چهار برابر به علت مسئولیت سنگین‌تر و فشار کاری بالاتر و صرف وقت بیشتر قابل بحث و تامل است اما ۱۵ و ۲۱ برابر آن هم در بخش دولتی برای یک کشور مدعی تشیع نمی‌تواند قابل توجیه باشد و نشان از ناکارآمدی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر مجید دل‌آور همزمان با سالروز ولادت امام علی (ع) در صفحه شخصی خود در اینستاگرام‌نوشت:

در هفته‌های اخیر در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰، کمیسیون تلفیق مجلس حداکثر حقوق دریافتی کارمندان دولت را به پانزده برابر حداقل حقوق دریافتی کارمندان کاهش داد و دولت درخواست افزایش سقف آن را داشت که با مخالفت مجلس مواجه شد.
هر چند از نگاه برخی تحلیل گران این اقدام مجلس حرکت رو به جلویی بود اما یک بار دیگر وضعیت ناعادلانه نظام پرداخت حقوق در کشور مورد توجه قرار گرفت.
سقف پرداختی برای مدیران تاکنون در حالی حداکثر ۲۱ برابر کف حقوق کارمندان بوده که در عمل بسیاری از مدیران در کشوری که مدعی پیروی از شهید عدالت است رقم‌هایی بسیار بیشتر از آن را دریافت کرده و می‌کنند!
شاید مبلغی که بسیاری از مدیران میانی به عنوان حقوق دریافت می‌کنند خیلی بالا نباشد اما چرا دریافتی کارمندان تا این حد باید پایین و تا این قدر دور از عدالت باشد! اختلاف دو برابر و نهایتا سه تا چهار برابر به علت مسئولیت سنگین‌تر و فشار کاری بالاتر و صرف وقت بیشتر قابل بحث و تامل است اما ۱۵ و ۲۱ برابر آن هم در بخش دولتی برای یک کشور مدعی تشیع نمی‌تواند قابل توجیه باشد و نشان از ناکارآمدی دارد.
نسبت دریافتی ۲۱ یا ۱۵ برابری در بخش دولتی در ایران خود گویای آن است که در بخش خصوصی اوضاع تا چه حد اسفناک‌تر است و حتی نسبت هزار به یک و بلکه بسیار فراتر از آن را هم در کشور و گیلان خودمان داریم به ویژه با غلط بودن بسیاری از سیاست‌های پولی، ضعف‌های مدیریتی، رانت‌ها و دلارهای جهانگیری و… که نشان می‌دهد با آرمان‌های انقلاب اسلامی و عدالت علوی فاصله بسیاری داریم.
روشن است که امکان پیشروی به سوی تحقق عدالت ممکن است و قدم به قدم می‌توان به سوی آن گام برداشت و از توده‌های مردم تا خواص و همچنین‌مسئولان ارشد نظام باید در آن نقش ایفا نمایند اما سئوال این است که در حال حاضر به کدامین سو حرکت می‌کنیم؟! باید گفت که وضع موجود امیدوار کننده نیست و در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان‌گفت که در عمل درجا می‌زنیم. اما باید امیدوار بود و در راستای تحقق عدالت و پیشروی به سوی آن رودربایستی‌ها را کنار نهاده و مطالبه‌گر باشیم، همه خود را در این زمینه مسئول بدانیم هر چند قطعا مسئولیت برخی بسیار سنگین‌تر است.

Share