امام جمعه آستارا:

ناهماهنگی در نظارت بر بازار مردم را آزار می دهد | تصمیم گیرنده شروع موج چهارم کرونا مردم هستند

حافظ نیا علت تشدید گرانی و کمبود کالاها را ناشی از عدم نظارت بر بازار دانست و گفت: مردم نباید دچار کمبود کالا بشوند و این ناهماهنگی ها مردم را واقعا آزار می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان آستارا با رعایت پروتکل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حافظ نیا افزایش جرم و جنایت را ناشی از افزایش گناه در جامعه دانست و بیان کرد: برای مثال در ماه مبارک رمضان و ماه محرم شاهد کاهش چشمگیر جرم و جنایت در جامعه هستیم و قطعا توجه به دین و مباحث اعتقادی امنیت و آرامش را در میان مردم افزایش می دهد.

امام جمعه آستارا یکی از بزرگترین آثار اجتماعی گناه را سوق دادن آن جامعه به سمت انحطاط دانست و گفت: اولین راه درمان گناه، توبه از آن است و توبه نشان دهنده عزم و اراده جدی انسان برای حرکت به سمت کمال و تعالی است.

وی استغفار و طلب مغفرت از خداوند را نیز از مراحل دوری از گناه دانست و تصریح کرد: انسان مانوس با استغفار به سمت گناه نمی رود و یاد آوری گناه نیز از راه های ترک آن است.

امام جمعه آستارا فراموش کردن نظارت خداوند را نیز از دلایل گناه کردن آنسان دانست و بیان کرد: اگر از عمق دل خدا را حاضر، ناظر و شاهد بر اعمال خود بدانیم، قطعا به سمت گناه نخواهیم رفت، انسان مومن همواره از محضر خداوند حیا می کند.

وی اراده محکم را از راه های ترک گناه دانست و گفت: انسان باید قلبا برای ترک گناه اراده کند و تا این عزم نباشد، برای ترک آن موفق نخواهد شد.

حافظ نیا با اشاره به حرام خواری به عنوان منشا بسیار مهم گناه بیان کرد: گرانفروشی، احتکار، معیشت از راه های حرام، دزدی، اختلاس و این گونه مسائل انسان را مقابل امام زمان (عج) خود قرار می دهد و خانواده، دوستان ناباب، تقلید کورکورانه از افراد و تبعیت از هوای نفس نیز انسان را به سمت گناه کردن سوق داده و او را رو به تباهی می کشاند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم یکی از علل عقب ماندگی زندگی افراد را عدم داشتن نظم در امور دانست و گفت: انسان باید برای زندگی، عبادت، کسب و معیشت و تفریح خود برنامه داشته باشد و این برنامه انسان را به سوی تعالی پیش می برد.

حافظ نیا گفت: آموزش های مجازی به معنای تعطیلی علم نیست و احساس می شود دانش آموزان، دانش جویان و طلبه ها آنطور که باید به تحصیل علم توجه نکرده و تلاش نمی کنند.

وی تاکید بر لزوم توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: اگر موج چهارم جامعه را در بر بگیرد، شرایط بسیار سخت تر خواهد شد و تصمیم گیرنده شروع موج چهارم مردم هستند و متاسفانه اصناف و کسبه و شهروندان رعایت نمی کنند.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها گفت: ام المصائب بعد از قضیه عاشورا سرپرستی فرزندان شهدای کربلا را بر عهده داشت و ایثار این بانوی بزرگوار ناشی از روح بزرگ و الهی ایشان بوده و شهادت در راه خدا برای انسان های الهی سرشار از زیبایی است.

وی با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری در ۱۴ اسفند گفت؛ در این ایام نزدیک به عید در یاد خانواده های نیازمند باشیم و مردم شریف در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه واقعا کار بزرگی کردند و باید همواره عزم جدی در کمک به همنوع در میان جامعه وجود داشته باشد.

حافظ نیا با تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ۱۴ اسفند گفت: کمیته امداد از یادگاران با برکت حضرت امام خمینی(ره) است و با کمک های مردم در کنار نیازمندان حضور دارد.

وی علت تشدید گرانی و کمبود کالاها را ناشی از عدم نظارت بر بازار دانست و گفت: مردم نباید دچار کمبود کالا بشوند و این ناهماهنگی ها مردم را واقعا آزار می دهد.

حافظ نیا با اشاره به قانون اقدام راهبردی مجلس گفت: با اجرای این قانون، آمریکا و اروپا یا مجبور به لغو تحریم هستند و یا امتیازات اعطا شده ما به آنها حذف می شود که هر دو این حالت برای ما برد است و دولت باید در این مساله با مجلس همراهی کند و از سوی جمهوری اسلامی ایران باید در مقابل دشمن یک صدا شنیده شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات مظهر خداباوری و خودباوری ملت ایران است و با انتخاب درست و گوش دادن به حرف دلسوزان، مشکلات ملت به حول و قوه الهی حل خواهد شد.

Share