امام جمعه آستارا؛

مردم آستارا کنار دریا هستند اما توان خرید استخوان ماهی را هم ندارند

حافظ نیا با انتقاد از شرایط اقتصادی مردم گفت: مردم آستارا کنار دریا هستند و توان خرید استخوان ماهی را هم ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام حافظ نیا گناهان انسان را در دو دسته کبیره و صغیره دانست و گفت: خداوند در قرآن کریم گناهان انسان را دسته بندی کرده و انجام آنها را جزو اعمال ممنوعه و برای آنها وعده عذاب الهی را داده است.

وی با اشاره به مصادیق گناه کبیره بیان کرد: از ۷ تا ۴۰ گناه کبیره برای اعمال انسان قائل هستند و انجام آن عدم عاقبت به خیری و تباهی را به دنبال دارد.

امام جمعه آستارا ادامه داد: اگر کسی گناه کبیره را مرتکب شده و توبه نکند، شهادت آن فرد مورد قبول واقع نمی شود و پشت سر او امکان نماز خواندن وجود ندارد.

وی ناامیدی از رحمت خداوند و مایوس شدن از بخشش پروردگار را از مصادیق گناهان کبیره دانست و تصریح کرد: خداوند حتی اسراف کنندگان گناه را نیز از رحمت خود نا امید نمی کند و درهای رحمت خدا با توبه به سوی گناهکاران همیشه باز است.

حافظ نیا عاق والدین شدن را نیز از مصادیق گناهان کبیره دانست و بیان کرد: عبادت خداوند و احترام به والدین از مهمترین اعمال یک مومن است و خداوند نسبت به حفظ حرمت پدر و مادر بسیار حساس است.

وی ادامه داد: اگر همیشه روزه دار بوده و شبانه روز عبادت کنید ولی پدر و مادرتان از شما راضی نباشند هیچ کدام از اعمالتان مورد قبول حق واقع نمی شود.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم این هفته با اشاره به نزدیک شدن به ایام عید نوروز و لزوم کمک به همنوع گفت: انشالله عید و عیدی برای همه خانواده ها باشد و با کمک خالصانه به افراد نیازمند، نوروز را برای یکدیگر زیبا و شیرین کرده و شادی نوروز را بین هم تقسیم کنیم.

حافظ نیا ادامه داد: کمک های مردم به نیازمندان از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) از شهرستان خارج نشده و عزیزان خیر با آسودگی خاطر بدانند که همه کمک های مردم بین نیازمندان این شهرستان تقسیم می شود.

وی با تبریک آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بیان کرد: مجاهدت ها و زحمات طاقت فرسا و شبانه روزی زحمت کشان عرصه منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست و قطعا منابع طبیعی جزء ضروریات یک جامعه است.

حافظ نیا افزود؛ همه مردم نسبت به حفظ جنگل ها، مراتع، سواحل و انفال وظیفه دارند و باید برای آینده کشور منابع طبیعی را حفظ و از آن حراست کنیم و قانون باید با نابودگران منابع طبیعی و جنگل ها برخورد قانونی و قاطع را داشته باشد.

وی با اشاره به سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: متاسفانه هیچ حرکت فرهنگی را در این کانون ها در سطح شهرستان مشاهده نمی‌کنیم و احساس رکود و سکون را در این حوزه برای آستارا می کنیم.

حافظ نیا با اشاره به سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) در ۲۵ رجب گفت: ایشان سالیان سال در زندان هارون الرشید زندانی بودند و سیره اهل بیت علیهم السلام باید در سطح جامعه گسترش کافی و وافی را داشته باشد، بنده از هیئت امنای برخی مساجد رضایت ندارم و باید تجدید نظر در این حوزه انجام شود، قطعا معیار سنجش هیئت امنای مساجد احیای فرهنگ و سیره اهل بیت علیهم السلام است.

وی با اشاره به مبعث نبی مکرم اسلام (ص) در ۲۷ رجب بیان کرد: مبعث پیامبر اسلام بزرگترین حادثه تاریخ بشریت است و حضرت محمد مصطفی صلی الله نزدیکترین خلایق به خداوند متعال هستند و دین اسلام نیز کامل ترین دین تاریخ است.

حافظ نیا با انتقاد از عدم حضور برخی مسئولان در مراسم مذهبی گفت: عده ای در لاک خود فرو رفته و در هیچ مراسمی حضور ندارند، چطور مسئول نظام مقدس جمهوری اسلامی در نماز جمعه و راهپیمایی شرکت نمی‌کند؟ باید از مدیران کل آنها علت عدم حضور مدیران را سوال کرد.

وی با اشاره به اهمیت حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات گفت: باید برای بیمه کردن کشور در مقابل دشمن حضور پرشوری در انتخابات داشته باشیم، حضور ما دشمن را مایوس کرده و سربلندی و اقتدار ایران اسلامی را حفظ خواهد کرد.

امام جمعه آستارا شرکت در انتخابات را تکلیف شرعی دانست و تصریح کرد: باید در انتخاب فرد اصلح، دقت لازم را داشته باشیم و در انتخاب اشخاص رفتار، مشی و منش افراد را مورد بررسی قرار بدهید، دولت بعدی باید کارآمد، انقلابی، جهادی، با انگیزه، با نشاط، جوان، تحول گرا و خدمت محور باشد.

وی ادامه داد: دولت منتخب در انتخابات باید ساده زیست و مردمی باشد، اگر رئیس دولت رجایی گونه زندگی نکند درد مردم را نخواهد فهمید.

حافظ نیا با انتقاد از شرایط اقتصادی مردم گفت: مردم آستارا کنار دریا هستند و توان خرید استخوان ماهی را هم ندارند، بنده چگونگی چرخش چرخ اقتصادی را نفهمیدم و امیدوارم وضعیت معیشت مردم به سوی بهتر شدن و رفاه اقتصادی برود.

Share