گمرک اعلام کرد؛

محموله واکسن روسی وارد و ترخیص شد

معاون فنی گمرک ایران سومین محموله واکسن اسپوتنیک وارد شده از روسیه در حداقل زمان ممکن از گمرک ترخیص و به مسئولان وزارت بهداشت تحویل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهرداد جمال اورنقی در گفت و گو با ایسنا اعلام کرد که امروز(پنج شنبه) ساعت حدود ۱۷:۳۰ محموله دیگری از واکسن کرونا  از روسیه به فرودگاه امام خمینی(ره) وارد شد که شامل ۲۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک بود.

وی گفت: به روال محموله های قبلی این محموله واکسن نیز با حضور مسئولان گمرک، پای پرواز مورد بررسی و باحداقل تشریفات گمرکی ترخیص و تحویل مسئولان وزارت بهداشت  شد.

به گفته این مقام مسئول در گمرک ایران این سومین محموله واکسن وارداتی از روسیه است که به همراه محموله واکسن چینی در مجموع تا کنون چهار محموله واکسن وارد و ترخیص شده است.

گفتنی است که  پیش از این دو محموله واکسن کرونا از روسیه وارد کشور شده بود که اولین محموله ۱۶ بهمن ماه به فرودگاه امام خمینی (ره) رسید و حاوی چهار پالت واکسن اسپوتنیک روسی به وزن حدود ۶۴۰ کیلوگرم و ساخت کشور روسیه بود.

 دومین محموله نیز ۲۵ بهمن ماه، وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد که این محموله ۳۲۴۲ کیلویی نیز واکسن اسپوتنیک ساخت کشور روسیه بود.

همچنین در دهم اسفندماه  محموله واکسن کرونا ساخت کشور چین شامل ۲۵۰ هزار دوز وارد شده بود.

Share