تعاون روستایی تالش واکنش نشان داد؛

ماجرای دور ریختن شیر توسط یک دامدار در تالش | چربی شیر این دامدار زیر ۱/۳ بود

محمد قلی نژاد در رابطه با انتشار فیلمی از دور ریختن شیر توسط یک دامدار منطقه به بهانه‌عدم خرید شیر تولیدی اش، با بیان اینکه برای خرید شیر استاندارد هیچ محدودیتی وجود ندارد، گفت: این دامدار اقدام به گرفتن چربی شیر کرده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد قلی نژاد، رئیس اداره تعاون روستایی تالش، رضوانشهر و ماسال در گفت و گو با ۸دی درباره ماجرای اعتراض یکی از دامداران اسالمی به نخریدن شیر تولیدی وی توسط شرکت تعاونی دامداران تالش اظهار کرد: روزانه چند هزار لیتر شیر تولیدی دامداران منطقه توسط شرکت تعاونی دامداران جمع آوری و خریداری می‌شود و در مواردی به دلیل‌عدم رعایت استانداردها شیر دامداران خریداری نمی‌شود.

وی در رابطه با انتشار فیلمی از دور ریختن شیر توسط یک دامدار منطقه به بهانه‌عدم خرید شیر تولیدی‌اش توسط شرکت تعاونی دامداران، افزود: مردم باید بدانند این دامدار اقدام به گرفتن چربی شیر کرده بود و این موضوع توسط کارشناس مربوطه و به وسیله دستگاه مشخص شد.

قلی نژاد تأکید کرد: چربی شیر این دامدار زیر ۱/۳ بود در حالی که ما نمی‌توانیم طبق قواعد موجود شیر با چربی زیر ۲/۷ تحویل بگیریم چرا که شرکت پگاه شیر با چربی زیر دو و هفت دهم را از ما دریافت نمی‌کند.

رئیس اداره تعاون روستایی تالش، رضوانشهر و ماسال ادامه داد: روزانه حدود ۳ تُن و ماهیانه حدود ۹۰ تُن شیر در سطح شهرستان تالش جمع‌آوری می‌شود و در بعضی موارد به دلیل چربی پایین شیر و بالا بودن درصد میکروبی آن با نظر کارشناسان از خرید شیر جلوگیری می‌شود و حتی در مورد امروز نیز چندین بار به دامدار مورد نظر تذکر داده شده بود اما متاسفانه بازهم به دلیل پایین‌بودن چربی شیر، کارشناس اجازه تحویل آن را نداد که متاسفانه با این اقدام دامدار مواجه شدیم.

وی تاکید کرد: برای خرید شیر هیچ محدودیتی نداریم اما هر یک دهم درصد کاهش میزان چربی، در هر تن ارزش آن را در زمان تحویل به مبلغ ۶۰ هزار تومان کاهش می‌دهد و میزان میکروبی بودن شیر هم باعث کاهش کیفیت آن و ضربه زدن به دیگر دامداران می‌شود و به همین دلیل سخت گیری معقولی در خرید شیر داریم.

رئیس اداره تعاون روستایی تالش، رضوانشهر و ماسال در پایان گفت: امروز شیر آورده شده توسط سه دامدار به دلیل مسائل گفته شده خریداری نشده است اما اگر همین دامداران فردا شیر استاندارد بیاورند برای خرید از آن‌ها هیچ محدودیتی نداریم.

Share