در آخرین جلسه سال ۹۹ شورای اداری شهرستان مرزی بندر آستارا:

لزوم تشکیل یک دولت جوان انقلابی برای رفع مشکلات | از ورود مسافران به آستارا خوشحال نمی‌شویم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: از پایان رافت به عنوان یک آستارایی متعصب برای سرپا نگه داشتن تیم ممنونم و همه مسئولان نیز تمام تلاش و توان خود را در کنار داشتن سعه صدر توسط کادر فنی برای موفقیت تیم به کار گرفته‌ایم و سرپا نگه داشتن تیم شهرداری آستارا. یک هدف برای بنده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آخرین جلسه سال ۹۹ شورای اداری شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد. نماینده مردم آستارا در مجلس در این جلسه با تاکید بر برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور گفت: باید به افراد خدمت گذار رای بدهیم و انتخابات افراد شایسته رشد و توسعه کشور را به دنبال خواهد داشت.

غلامرضا مرحبا با اشاره به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: تشکیل یک دولت جوان انقلابی مشکلات کشور را به حداقل رسانده و به سوی موفقیت خواهیم رفت.

مرحبا با تاکید بر لزوم حمایت از بازاریان آستارایی توسط صنعت، و معدن و تجارت گفت: باید در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شرایط بازار را هم مدیریت کرد تا بتوان مشکلات بازاریان عزیز را در ایام عید به حداقل ممکن رساند.

وی با اشاره به کسب موفقیت‌های پی ‌در پی تیم فوتبال شهرداری آستارا گفت: کار بزرگ شهرداری در اداره شهر با این شرایط درآمد داستان سرخ نگه داشن صورت با سیلی است و امروز حمایت‌های مالی شهرداری از این تیم واقعا قابل تقدیر است و به تنهایی حقیقتا ممکن نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد:  به عنوان یک آستارایی متعصب برای سرپا نگه داشتن تیم از کادر فنی ممنونم و همه مسئولان نیز تمام تلاش و توان خود را در کنار داشتن سعه صدر توسط کادر فنی برای موفقیت تیم به کار گرفته‌ایم و سرپا نگه داشتن تیم شهرداری آستارا. یک هدف برای بنده است.

مرحبا با انتقاد از بروکراسی اداری زمان بر برخی اداره‌ها گفت: نباید ارباب رجوع را گرفتار و سردرگم کنیم و برای مسائل و مشکلات مردم باید راه حل مناسب را پیدا کنید.

لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به لزوم توجه ویژه به ظرفیت‌های اقتصادی این شهرستان گفت: ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان باید از این توان مهم استفاده بهینه کرد و آستارا باید یک قطب سرمایه‌گذاری در کشور باشد.

عباس صابر با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: قطعا حضور پر شور مردم پیروزی کشورمان است و دشمن با توطئه‌های گوناگون به دنبال اهداف کور خود بوده و با آگاهی و بیداری ملت اهداف آن‌ها راه به جایی نخواهد برد.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم در ایام نوروز گفت: رعایت این اصول و به حداقل رساندن سفر و دید و بازدید، قطعا سلامت بیشتر مردم را در می‌خواهد داشت و امیدواریم در سال جدید شاهد فاصله گرفتن این بیماری از ملت بزرگ ایران اسلامی باشیم.

صابر کنترل محدودیت‌ها را از همه دستگاه‌های متولی خواستار شد و تصریح کرد: با کمک و تلاش مردم می‌توان رنگ کرونایی آستارا را در ایام نوروز به سوی وضعیت بهتر برد و این به جز همکاری مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.

از ورود مسافران به آستارا خوشحال نمی‌شویم

امام جمعه آستارا در این جلسه با تقدیر از تلاش یک‌ساله مدافعان سلامت برای حفظ جان مردم گفت: زحمات سخت و طاقت فرسای شبانه روزی مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا بر هیچ کسی پوشیده نیست و یاد و نام شهدای سلامت را باید همیشه گرامی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا سخت گیری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را خواستار شد و تصریح کرد: امسال برخلاف گذشته از ورود مسافران به آستارا خوشحال نمی‌شویم و باید یک اتحاد و همدلی برای مقابله با این بیماری را داشت تا در سال جدید سلامت ملت حفظ شود.

حافظ نیا با تاکید بر حضور با انگیزه مسئولان در سال آخر قرن حاضر برای خدمت صادقانه به مردم کفت: با تجدید قوا باید فشار اقتصادی مردم را به حداقل رساند و رهبر معظم انقلاب از این بابت غصه می‌خورند.

وی با تاکید بر لزوم رفتار مناسب با مردم توسط مسئولان گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و هر چه قدر برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش کنیم کم است، بدانیم هر رفتار مسئول به حساب نظام مقدس جمهوری اسلامی نوشته می‌شود و اگر با رفتار نامناسب باعث بدبینی به نظام شویم، یک گناه نابخشودگی را مرتکب شدیم.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا در این جلسه با اشاره به عملکرد بسیجیان در طرح غربالگری شهید سلیمانی شهرستان گفت: با همت همه دستگاه‌های خدمات رسان ۴۰۰ بسیجی در قالب ۱۱۰ تیم ۸۹ هزار و ۴۵۰ فرد را در قالب ۲۷ هزار و ۴۵۰ خانوار مورد غربالگری قرار دادند و این اقدام بزرگ حقیقتا قابل تقدیر است و همت بسیج همیشه نقطه قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سرهنگ قنبری بیان کرد: در بحث حمایت از خانواده‌های گرفتار بیماری کرونا نیز کارهای بزرگی را شاهد بودیم و در راستای گوش فرا دادن به فرمایش مقام معظم رهبری در مراحل مختلف رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه بیش از ۱۵ هزار بسته حمایتی در سطح شهرستان آستارا توزیع شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا در این جلسه با اشاره به عملکرد این اداره در سال جاری گفت: امسال ۲۰۵ تن روغن برای توزیع در سطح شهرستان را برای مردم آستارا جذب شده است و به طور میانگین هر هفته ۷ تن روغن در این شهرستان توزیع می‌شود.

محسن آهنی گفت: همچنین ۷۳ تن مرغ منجمد در سال ۹۹ برای مردم شهرستان توزیع شده است و با افزایش سهمیه مرغ گرم این مقدار از ۷ به ۱۰ تن در روز افزایش یافته است و مشکلی از این بابت در آستارا وجود ندارد. وی افزود: همچنین ۱۵۵ تن شکر برای توزیع در آستارا برای سال جاری جذب شده است و برای شب عید نیز ۲۰ تن میوه شامل ۱۰ تن سیب به قسمت مصوب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ تن پرتقال به قیمت مصوب ۱۲ هزار تومان از امروز در محل تعاونی روستایی آستارا توزیع می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در این جلسه با اشاره به تلاش مدافعان سلامت در این شهرستان گفت: بحث واکسیناسیون کرونا همزمان با سراسر کشور در این شهرستان انجام می‌شود، تا امروز ۴۰ نفر از افراد اولویت دار از جمله مدافعان سلامت، مرحله اول واکسن کرونا را در آستارا استفاده کردند و در مراحل بعدی سالمندان تحت پوشش بهزیستی و جانبازان و افراد اولویت دار واکسینه خواهند شد.

دکتر فرید بصیری مقدم بیان کرد: هم اکنون آستارا در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و قطعا با مراقبت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم این رنگ تغییر کرده و به سمت آبی خواهیم رفت ولی بدانید که کرونای انگلیسی در نزدیکی ما است و با ساده انگاری وضعیت تغییر کرده و سخت و وخیم خواهد شد.

وی در پایان افزود: با شناسایی کرونای انگلیسی در شهر اردبیل و استان گیلان باید به شدت مراقب بود و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باید یک روش زندگی برای همه مردم باشد.

Share